a.s. zaterdag: S.V. Capelle – Willem II

Zaterdag speelt S.V. Capelle de laatste wedstrijd voor de winterstop thuis tegen het Tilburgse Willem II. Twee seizoenen geleden speelde S.V. Capelle voor het laatst tegen deze tegenstander. Opmerkelijk is dat Willem II dat seizoen degradeerde, maar toch twee maal van S.V. Capelle wist te winnen: thuis verloor Capelle op 30 april 2016 met 2-4 (doelpunten: Jurgen Bakkers / Jurgen van Selst), terwijl eerder dat seizoen de uitwedstrijd ook al werd verloren met 2-0. Willem II werd vorig seizoen vrij eenvoudig kampioen in de 4e klasse en acteert nu weer in 3D.

Na de afgelastingen van vorige week zal S.V. Capelle de goede serie willen doorzetten om met een goed gevoel de winterstop in te gaan c.q. mee te blijven doen om de bovenste plaatsen / periodetitel. Dit laatste is ook de doelstelling van de na dit seizoen afscheidnemende trainer Edin Curic. Willem II heeft het dit jaar moeilijk in 3D en staat een-na-laatste. Onderin staan de ploegen echter dichtbij elkaar. Willem II zal daarom uit zijn op een overwinning om weer aansluiting te krijgen met de middenmoot. Bij S.V. Capelle zal daarom geen sprake mogen zijn van onderschatting. Ook gezien de eerdere uitslagen tegen de Tilburgers.

Zaterdag wordt i.v.m. de eerder invallende duisternis een kwartier vroeger afgetrapt op het Mandemakers Sportpark: 14.15 uur. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Arie van Honk uit Zuilichem.

S.V. Capelle – Willem II (2016)