Achilles Veen VR – S.V. Capelle VR: 5-1

Vandaag uit naar de koploper Veen, thuis waren we niet kansloos en dus had ik er wel vertrouwen in. Het is een fysieke ploeg, waardoor ze veel balbezit hebben in de wedstrijd. We achten ons niet kansloos, de start van de wedstrijd was wat ik verwacht had: wij bleven op ons eigen helft compact bij elkaar en met snelle uitvallen gevaarlijk proberen te worden. Dat lukte goed: we kwamen er af en toe gevaarlijk door en in de 20e minuut had dat succes: een aanval over rechts, Joanna nam de bal goed mee in de loop en was haar tegenstander de baas. Pia was goed meegelopen en werd goed aangespeeld en Pia scoorde de 0-1. Het spelbeeld veranderde niet: Veen kreeg geen ruimte en dat werd steeds lastiger voor Veen. Het werd harder, maar wij profiteerden van de ruimte die achterin lag. Een doorbraak van Pia die de bal van de zijkant aangespeeld kreeg en zij scoorde de 0-2. Door inmenging van de zijkant van Veen werd deze afgekeurd, terwijl de scheidsrechter zelf het doelpunt in eerste instantie goedkeurde. Door het fysieke wat de scheids toeliet van Veen werd het niet vriendelijker in het veld De ruststand werd 2-1 voor Veen.

Na de rust ging het vrolijk verder: een voorzet van een speelster van Veen, deze kwam met gestrekt been af op onze keepster op heuphoogte en schrok ervan, maar het doelpunt werd wel toegekend en dus 3-1. Hier was niet tegenop te spelen. Er werden overtredingen gemaakt, maar de scheids reageerde niet. Romy brak door en werd in de 16 meter onderuit geschoffeld en de scheids gaf niet thuis. We hebben de wedstrijd uitgespeeld en er werd nog gescoord door Veen: de eindstand werd 5-1. Ik vind het een doorn in het oog als je op zo onfaire manier behandeld wordt en frustrerend voor je team als je zo met elkaar aan het knokken bent voor een goed resultaat. Jammer dat het zo moest gaan. Een pluim voor de 3 meiden van het team MO17, die goed meegespeeld hebben: bedankt meiden! Dan volgende week thuis maar de punten pakken tegen Woudrichem. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames