Almkerk VR2 – S.V. Capelle VR 0-9

Van de week een goede wedstrijd gespeeld bij Woudrichem: een 2-0 overwinning en dan is het goed om dat voort te zetten bij de uitwedstrijd tegen Almkerk. Nog nul punten, maar je weet maar nooit, maar het werd een makkelijke wedstrijd, want na 5 minuten lag de eerste al in het doel door Melissa 0-1. We konden rustig de bal rondspelen en de volgende aanval opzetten, de score liep snel uit: via Joanna, een eigen doelpunt en door Pascalle werd het 0-4 na 20 minuten. Er was af en toe al wel wat irritatie bij de speelsters van Almkerk. Er was weinig weerstand bij Almkerk en zo liep de score uit via Melissa, Manon en nogmaals Melissa tot 0-7 voor de rust, terwijl er grote kansen waren om nog verder uit te lopen naar dubbele cijfers.

Na rust een andere wedstrijd: de frustratie bij Almkerk leidde tot vervelende overtredingen. Er werden nog enkele speelsters van het eerste team door hen ingebracht, maar we bleven kansen creëren en scoorden de 0-8 via Melissa en Ilse maakte de 0-9 ook nog. Als we het goed uit hadden gespeeld was de score veel hoger geweest en moeten zijn. We kregen de gelegenheid om de bal makkelijk rond te spelen. Daar moet je van profiteren en dan had de uitslag zeker 5 of 6 doelpunten meer geweest. Er was weinig druk op de bal van Almkerk, toch kwam dat niet altijd tot uiting in de wedstrijd. Maar toch een goede zege en 3 punten die we meenemen: proficiat dames! Op naar de volgende wedstrijd thuis tegen RWB: succes dames.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames