Blauw-Wit’81 VR – S.V. Capelle VR: 3-3

De eerste wedstrijd na de winterstop uit naar De Moer, Blauw-Wit, die eerder vastgesteld was in december, dus we moesten hem inhalen. Er waren veel afwezigen in het team, maar we kregen aanvulling van de speelsters van de MO 17 plus keepster. Ze hebben zich voortreffelijk laten zien op het veld. Maar het was wel onwennig in het begin. We zochten toch de aanval en dat ging niet altijd vloeiend, maar we werden toch gevaarlijk en de kansen kwamen. Als we meer elkaar bespelen dan gaan we makkelijker de ruimte vinden en dat gebeurde in de 20e minuut: een goede aanval op links, goed voorleggen en Ilse tekende voor de 0-1. Maar 5 minuten er na was het al weer gelijk via een makkelijk gegeven penalty, waarbij er ook volgens de tegenstander niets loos was. Het was een tegenvaller, maar we bleven toch wat meer domineren als Blauw-Wit en dat resulteerde in de voorsprong door een goede actie van Rianne: 1-2. Dat was ook de ruststand.

In de rust aangegeven: niet op de bal wachten, maar naar de bal toe komen. Je hebt meer tijd voor balcontrole en minder weerstand van je tegenstander. Vijf minuten na rust werd er niet goed ingegrepen en het was 2-2. Ze zaten niet in de wedstrijd Blauw-Wit maar profiteerden wel van de geboden kansen, want even later lag de 3-2 bij ons in het doel. Hadden we de kansen zelf maar afgemaakt, maar je moet ze wel maken. Daarbij hadden we dus ook nog een penalty moeten krijgen: Rianne was doorgebroken en in de 16 werd ze gevloerd. Die overtreding was een directe penalty, maar het fluitsignaal bleef uit. Door een terugspeelbal van een speler van Blauw-Wit op hun eigen keeper, die verrast werd, want de bal rolde zo in het doel, werd het toch nog 3-3. Daar kwamen we goed mee weg. Al met al een teleurstellende wedstrijd, want voor mijn gevoel 2 punten verspeeld om bovenin mee te blijven doen. Maar iedereen heeft hard geknokt voor de winst, maar het zat er vandaag niet in. De volgende wedstrijd thuis tegen Altena op 2 februari pakken we dan maar de winst. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames