VERSLAG SPARTA’30 – S.V. CAPELLE

Zaterdag verloor s.v. Capelle in Andel met 4-0 van Sparta ’30. Dit was de eerste competitiewedstrijd van het seizoen (eerste ronde vrij door het oneven aantal in de competitie). Het zeer jonge s.v. Capelle begon op zich niet slecht aan de wedstrijd en kreeg zelfs ook goede kansen. Alleen een probleem was toch wel de achterhoede die regelmatig werd verrast. Al zeer snel moest onze centrale verdediger Geert van den Broek naar de kant met een hamstring blessure (na 7 minuten). Sparta bleef gevaarlijk met de zeer gevaarlijk spits Lukasz Tomasz Junatowski welke dit seizoen van Wilhelmina is gekomen. Die bovendien ook de zeer ervaren Anrico Visser op de bank houd. Lukasz was bovendien ook de man die zorgde voor de 3 doelpunten voor de rust. In de 18e  minuut scoorde Lukasz met een schot zijn eerste doelpunt. In de 30e  minuut was het opnieuw raak na een combinatie met de rechtsbuiten. Kort daarna werd het zelf 3-0 door een voorzet vanaf rechts (32e minuut). En toen de 40e minuut onze keeper Jasper Verduijn de wedstrijd met een rode kaart moest verlaten was er weinig hoop meer tot een goed resultaat. Jasper maakte net buiten het strafschopgebied een overtreding op een doorgebroken speler (niet zwaar, maar het is rood volgens de spelregels). Had deze overtreding binnen het strafschopgebied geweest, dan was het gele kaart en strafschop geweest. De doorgebroken speler was de ervaren Lennard van Andel. Uit de vrije trap kwam voor s.v. Capelle geen gevaar. Doordat Jasper de wedstrijd moest verlaten kwam Sander van den Broek het veld en werd Tygo de Jong gewisseld. Na de rust een verdedigend s.v. Capelle (met 10 man), welke met veel inzet de linies gesloten hield. Het lukte Sparta, maar eenmaal om met een mooi afstandsschot een doelpunt te maken (65e minuut 4-0 door Derk Groenenberg).

Komende zaterdag speelt s.v. Capelle om 14.30 uur thuis tegen G.V.V. ’63.