GDC VR – S.V. Capelle VR (1-2)

Uit naar GDC, de wedstrijd die verzet was naar woensdagavond. Deze wedstrijd werd gespeeld op kunstgras: ik vind dat helemaal niets. De tegenstander begon sterk aan de wedstrijd met een paar snelle buitenspelers, die onze backs verrasten. Na 5 minuten was het 1-0. Ik dacht dat kan hier wat worden, maar we pikten het snel weer op. Er werd snel gehandeld: onze middenvelders wisselden van kant en daardoor werd het opgevangen. We kwamen steeds meer in de aanval en we creëerden ook kansen: het had voor de rust al gelijk moeten staan, maar we hadden niet het geluk. Het bleef 1-0 met de rust.

Ilse had al een lichte blessure en dan op kunstgras. We wisselden haar met Daisy die stond goed te keepen. We hadden wat wind mee en de kansen kwamen er genoeg: verschillende spelers kwamen vrij voor doel, maar het lukte net niet. We moesten wachten tot de 70e minuut toen maakte Carlijn de gelijkmaker 1-1. Onze jeugdspelers Pia en Amy speelden uitstekend alsof ze elke wedstrijd die weerstand hebben. Bij een pass geven door Manon naar voren verdraaide ze haar knie, dat was schrikken, ze kon ook niet verder. Hopen dat het meevalt, maar het zag er niet goed uit. Het was net of de dames wilden zeggen we moeten die overwinning voor Manon over de streep trekken en dat gebeurde ook. In de 85e minuut scoorde onze Pia en dat was dik verdiend. Voor haar harde werken werd ze toch beloond. En zo gingen de punten mee naar Capelle. Proficiat Dames! We duimen allemaal voor Manon dat het mee zal vallen de blessure met hopelijk een snel herstel. Beterschap van iedereen. En nu een leuk weekend voor iedereen wat gepland staat: het teamuitje naar Zevenaar. Succes bij de volgende wedstrijd!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames