GRC 14 VR – S.V. Capelle VR: 2-8

De thuiswedstrijd van zaterdag 9 november tegen TSC uit Oosterhout werd verplaatst naar woensdag 13 november, helaas werd die wedstrijd afgelast door het slechte veld na de regenval. Dus de volgende wedstrijd op 16 november was uit naar GRC 14, een geduchte tegenstander de laatste jaren. Dus ik verwachtte een moeilijke wedstrijd voor ons. Start wedstrijd zette GRC gelijk druk. De openingsfase was voor GRC, want ze begonnen fanatiek aan de wedstrijd. Ze hadden gelijk kansen om te scoren, maar we konden de nul houden mede door goed keeperswerk van Kristel. Na een kwartier kregen we meer overwicht en kregen we ook kansen, we bleven langer aan de bal, een steekbal op Carlijn en ze opende de score: 0-1. De druk was er af en we gingen steeds beter elkaar vinden door een goede pass te geven, zonder bal vrij lopen om op het goede moment de bal te krijgen en daar maakte Carlijn gebruik van: 0-2 een minuut voor de rust.

Twee minuten na rust de 0-3 door Melissa en het verzet was gebroken bij GRC. En de score liep snel uit, in de 52e minuut Joanna 0-4, 54e minuut Melissa 0-5. Desi, die de plaats van Rianne overgenomen had, want die was met een blessure uitgevallen, scoorde de 0-6 in de spits. Ze had er zin in want even later scoorde ze de 0-7. Er werd goed de vrije speelster gevonden en door een goed combinatie kon Joanna de 0-8 aantekenen. Het werd een beetje makkelijk gemaakt voor GRC en daardoor konden ze nog 2 keer scoren in de laatste fase van de wedstrijd. Het was een verdiende overwinning met goed voetbal en combinaties. We staan er als team en dat vind ik belangrijk. We moeten nu zo lang mogelijk de koppositie verdedigen. Proficiat dames! De volgende wedstrijd is uit naar Woudrichem, succes dames.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames