RKDVC VR – S.V. Capelle VR 0-6

Zaterdag speelden we uit bij RKDVC in Drunen. Aangegeven: “zet gelijk druk, probeer gelijk in de 16 meter te komen, om zo snel mogelijk te scoren.” Daar kwamen al kleine kansen en in de 10e minuut was het raak: Melissa speelde zich goed vrij en tekende de 0-1. We bleven aandringen om de score uit te breiden en dat ging ook lukken. Een aanval over rechts in de 15e minuut: een strakke voorzet van Joanna en Melissa liep er tegen aan: 0-2. Toen werd het wat minder, het spel verplaatste zich meer op het middenveld, de tegenstander kwam ook af en toe aan aanvallen toe, maar werd niet gevaarlijk. Demi, die de plek van Ilse invulde centraal naast Daisy begon wat onzeker, maar in de loop van de wedstrijd kwam het vertrouwen en ging het steeds beter. Ze durfde af en toe in te schuiven naar het middenveld om dit te ondersteunen en dat ging steeds beter. Jammer dat Desi geblesseerd raakte, want ze kwam net terug van een blessure, ik hoop dat het niet ernstig is. In de 35e minuut werd het toch gevaarlijk voor ons doel: een vrije trap belandde tegen de paal en de terugspringende bal werd gelijk voorgezet en kwam op de buitenzijde van de paal. We waren gelijk weer bij de les, want van daaruit speelden we de bal het middenveld in. Melissa, die gelijk Anniek lanceerde en ze maakte het goed afL 0-3. In de 44e minuut een goede aanval over rechts, zoals het moet, vanuit het middenveld een pass op Romy, die direct de bal voor gaf en Anniek haar tweede maakte: 0-4. Dat was ook de ruststand.

Na rust bleven we de bovenliggende partij, maar werden wat slordig met de bal rondspelen, niet zuiver in de voeten. Maar toch scoorden we nog twee keer: Melissa maakte de 0-5 en Anniek scoorde de 0-6. Een verdiende overwinning: proficiat dames! Volgende week thuis tegen Altena, de laatste wedstrijd voor de winterstop, hopelijk dat we het goed afsluiten met een zege, succes dames.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames