S.V. Capelle MO15 – RKVVO MO15 7-1

Het team wat samengesteld is in het begin van het seizoen stond vandaag op het veld en dat zijn Gina keepster, Lara Benthe, Brenda, Jasmy, Luna, Femke en Nikka. De wedstrijd werd goed geleid door Pia van den Berg. De wedstrijd ging goed op en neer, maar we waren sterker in de duels en waren veel meer in de aanval en daar maakte Jasmy gebruik van en scoorde de 1-0. Af en toe weten ze precies wat ze moeten doen / bewegen als je de bal gespeeld hebt, bal kwijt, gelijk weer druk zetten en dat komt er toch steeds meer in. De doelpunten kwamen van Lani de 2-0 en van Lara 3-0. Toch even aangegeven dat we toch nog eenvoudiger de tegenstander kunnen ontwijken door gelijk de juiste keuze te maken.

Na rust hetzelfde spelbeeld: er werd goed voor elkaar geknokt om veel balbezit te hebben om dan te scoren. Dat deed Lara, die mee naar voren gegaan was en maakte de 4-0. Even te gemakkelijk denken van uitverdedigen bij een enkele aanval van de tegenstander en die scoorde tegen: 4-1. We schakelden gelijk weer over door te scoren via Lara 5-1. We bleven de bovenliggende de partij en ze bleven er in geloven. Ik vind ook dat het spel beter wordt. Er moet nog het nodige gebeuren, maar er zit vooruitgang in en dat is het voornaamste. Dat drukte Luna uit in de 6-1 en Nikka maakte ook haar doelpuntje de 7-1. Nogmaals als iedereen zo blijft trainen dan komen we er wel met deze motivatie en mentaliteit en misschien andere meiden er toe aan zetten om bij ons aan te sluiten. Proficiat meiden!

trainer Johan Luijten