S.V. Capelle VR – Achilles Veen VR: 10-9

Wat me vandaag over komen is en m`n team heb ik nog nooit meegemaakt: we speelden de bekerwedstrijd tegen Veen, die vorig seizoen kampioen waren geworden in onze klasse. Die hebben gedacht: dat wordt een makkie vanmiddag. Ze schopten helaas in alle standen, het had niets met fysiek te maken: als je zo de duels aangaat dan moet het verkeerd aflopen en dat gebeurde ook bij Daisy. Na een kwartier werd het 0-1. Maar 2 minuten later was het al 1-1 door Melissa, het werd een knotsgekke wedstrijd, Ze werden verrast door ons spel, want even later scoorde Carlijn de 2-1, het spel werd steeds harder en brutaler van de kant van Veen. Ze kwamen weer terug in de wedstrijd en scoorden 2-2. Ik had er m`n vraagtekens bij, als dat maar goed afloopt. We waren voetballend gewoon beter er werden aanvallen opgezet waar uit gescoord werd dat het voor hun vernederend voelde. Er werd door Joanna de 3-2 en de 4-2 en de 5-2 gescoord en dat was de druppel bij een van de dames van Veen. Daisy werd op een gemene manier onderuit gehaald, je zag dat het gelijk verkeerd was voor Daisy. Er werd over de rand gespeeld door Veen. Het werd 5-3, waarop wij gelijk via Joanna de 6-3 scoorden. Veen scoorde voor de rust de 6-4 en Ester dacht dat kan ik ook bij rust 7-4.

In de rust aangegeven probeer zo veel mogelijk het duel uit de weg te gaan, Veen ging gewoon door met het uitdelen van fysiek geweld. Ik denk dat ze niet konden verkroppen dat ze niet aan voetballen kwamen wat ze gewend zijn. Maar om je dan zo uit te leven op een onsportieve wijze, dat is ook niet nodig .Er werd nog door ons en Veen gescoord bij ons door Joanna en door Rian 2x na de rust. De overwinning vinden wij niet relevant. We vinden wat er met Daisy gebeurd is veel erger. We hoorden dat ze haar enkel op twee plaatsen heeft gebroken: van heel het team HEEL VEEL STERKTE! Maar hoe wij gespeeld hebben klasse voor iedereen. Op naar de volgende wedstrijd tegen Wilhelmina ook voor de beker. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames