S.V. Capelle VR – Achilles Veen VR 2-5

Zaterdag de eerste wedstrijd van de competitie tegen Veen, die hadden aangevraagd om in de 4e klasse te spelen, maar werden door de KNVB in de 5e klasse ingedeeld. Dus dan kun je een sterke tegenstander verwachten. We hadden enkele speelsters met wat lichte blessures. Dat was de info voor de wedstrijd. De start was goed van ons, we zochten gelijk de aanval om zo snel mogelijk op voorsprong te komen. Daar verrasteb we de tegenstander mee en dat lukte. Een aanval over rechts, Melissa zette de bal voor en Joanna rondde perfect af in de 10e minuut 1-0. Dus we zaten goed in de wedstrijd. Het was van korte duur: een corner van Veen niet goed verwerkt, een klutsbal en het was 1-1. We geven de doelpunten te gemakkelijk weg, dat bleek in het verloop van de wedstrijd. Wij hadden op 2-1 moeten staan: een open kans met een leeg doel en de bal werd naast geschoten. Dan kun je er op wachten dat de tegenstander het wel doet. Door het fysieke van Veen konden ze makkelijker de bal rond spelen en daar profiteerden ze van: 1-2 even later 1-3. We bleven er toch in geloven en knokten ons weer terug in de wedstrijd, een steekpass op Melissa en die rondde goed af: 2-3 in de 30e minuut. In de 42e minuut een diepe bal op de spits van Veen. De keepster van ons was te laat en moest een sliding maken op de speler van Veen. De speelster moest van het veld met een blessure en de scheids gaf een penalty: 2-4 en dat was ook de ruststand.

We moesten te veel wisselen door blessures en daardoor verloren we te gemakkelijk de bal. Maar toch kregen we kansen op de aansluiting, maar het was net niet. Veen scoorde nog de 2-5. Toch een compliment aan allemaal voor jullie inzet om een positief resultaat te halen. Toch jammer dat je dan met lege handen staat, maar we zijn op de goede weg. Als we zo blijven knokken en werken voor elkaar, dan komen de punten wel. Succes bij de volgende wedstrijd dames en dat is uit naar Woudrichem.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames