S.V. Capelle VR – Almkerk VR2: 7-1

Dinsdag 7 mei de wedstrijd van zaterdag, die uitgesteld was, omdat Almkerk te weinig spelers tot z’n beschikking had om af te reizen naar Sprang- Capelle. Almkerk had de aftrap en wij werden verrast achterin: het had in de 1e minuut al 0-1 kunnen zijn. We losten het goed op en daaruit kwam gelijk een aanval van ons en die was wel raak: Jeanine schoot hem goed binnen en dus 1-0. Almkerk was nog niet bekomen of de tweede lag er al in, want Almkerk nam de bal uit en wij namen gelijk over. Binnen 5 minuten was het 2-0 en alweer was het Jeanine die hem binnenschoot. We dachten volgens mij dat gaat wel heel gemakkelijk, we werden wat slordig met de bal, het middenveld werd te weinig in het spel betrokken en dan wordt het onrustig. Dan krijgen we lange ballen en dat is niet te belopen. In de 35e minuut kwam Almkerk terug in de wedstrijd en scoorde met hulp van ons de 2-1. Dat was ook de ruststand.

Na rust een ander beeld: we bleven veel langer aan de bal er werd beter uit het middenveld gespeeld.We moesten toch nog wachten tot de 65e minuut toen Desi de 3-1 binnenschoot. De weerstand was gebroken bij Almkerk: het ging nu snel want in de 70e minuut maakte Anniek de 4-1. We konden vrijuit spelen, er was weinig weerstand en daar profiteerden we snel van. Romy schoot de 5-1-binnen in de 80e minuut. Het was nog niet gedaan want Melissa had nog niet gescoord. Dat ging snel in de 85e minuut: via Melissa de 6-1 en snel daarop de 7-1 uit een goede dribbel van Melissa, die de bal perfect binnenschoot. Dat was ook de eindstand. Proficiat dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames