S.V. Capelle VR – Altena VR: 5-2

Zaterdagmiddag 2 november thuis wedstrijd tegen Altena. Je hebt van die wedstrijden dat het niet loopt zoals je wilt en dat heeft ook met de tegenstander te maken. Altena zette gelijk druk op de bal, maar ze waren ook fysiek behoorlijk aanwezig, met bal en zonder. Daarbij was het veld zeer drassig en veel wind. Maar we speelden ons er goed onderuit. Er kwamen kansen die nog niet benut werden, maar na een half uur was het raak: een goed opgezette aanval, die onderbroken werd in de 16 meter. Er werd een speelster van ons onderuit gehaald. De toegekende penalty werd goed binnen geschoten door Joanna: 1-0. Maar het was van korte duur: een misverstand achterin en Altena scoorde de 1-1. Een minuut later was het al weer 2-1 door een goede actie van Joyce. Door een botsing met een tegenstander blesseerde Joanna zich in haar gezicht en moest noodgedwongen gewisseld geworden. Het gaat gelukkig goed met haar: beterschap!

In de rust aangegeven: ontwijk zo veel mogelijk de duels en speel elkaar de bal in de voeten. Een kwartier na rust een goede bal op Melissa, die haar snelheid goed gebruikte en de 3-1 scoorde. De volgende aanval, de bal kwam bij Rianne, die uit de draai op doel schoot. De bal belandde op de lat, waar een corner uitkwam. Esther gooide de bal voor het doel, er stonden 4 a 5 speelsters bij elkaar en Joyce gaf het juiste tikje: 4-1. Altena probeerde het wel en in de 67e minuut kreeg men balbezit. Wij stonden niet goed achterin en daar profiteerde Altena van en scoorde 4-2. We bleven toch het doel zoeken van Altena om het doelsaldo te verhogen. Er werden veel overtredingen gemaakt, het fysieke speelde wel een rol. In de 72e minuut weer een overtreding in de 16 eter en de penalty werd binnen geschoten door Melissa: 5-2. Het was de wedstrijd uitspelen en dat werd ook gedaan, er gebeurde verder niet veel meer. De overwinning was verdiend: proficiat dames.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames