S.V. Capelle VR – Blauw Wit’81 VR: 5-3

De wedstrijd, die 23 maart gespeeld had moeten worden, maar die dag had Blauw Wit te weinig speelsters. Daarom werd de wedstrijd donderdagavond 28 maart gespeeld. Het weer was goed en de dames hadden er zin in, want er werd fanatiek aan de wedstrijd begonnen. Ze konden elkaar op sommige momenten goed vinden, de eerste kansjes waren al snel aanwezig en dus hing de 1-0 in de lucht. Een aanval over rechts, de bal werd goed voorgelegd en Nina maakte haar eerste doelpunt van deze competitie. Ze was pas terug van een wereldreis. Verder was het te onrustig,hots-knots, we waren maar niet rustig aan de bal. Dan heb je weer zo’n moment, dan loopt het zoals het hoort en dan kunnen we elkaar goed vinden. Dan is het direct gevaarlijk en dat kwam in de 35e minuut: Joanna maakte de 2-0 en dat was ook de ruststand.

Onze keeper had maar enkele ballen gehad, dus achterin stond het goed. Blauw Wit was nog niet gevaarlijk geweest. Ook in de tweede helft bleven we de bovenliggende partij. Dat werd uitgedrukt via Desi, die de 3-0 maakte. We konden makkelijker de vrije man vinden en daar maakte Melissa gebruik van: 4-0 in de 70e minuut. Na die fase werd er minder druk gezet en daar profiteerde Blauw Wit van en ze kwamen terug op 4-2. Daar waren speelsters bij die dachten wat gebeurd er. En die gaven even wat meer druk, de bal kwam bij Romy en die bedacht zich geen moment en knalde de bal in de kruising: 5-2 in de 82e minuut. Toch nog een moment met te makkelijk uitverdedigen en Blauw Wit bepaalde de eindstand op 5-3.

Er werd goed voor elkaar geknokt en gecoacht en dan zie dat er veel mogelijk is. We moeten het ook samen doen en onze 3 MO 17 meiden Pia, Amy en Jayden speelden goed mee. Proficiat dames! De volgende wedstrijd is thuis: succes dames.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames