S.V. Capelle VR – GRC14 VR: 2-4

Vandaag 9 februari thuis tegen GRC. Om toch mee te doen bovenin zou het goed zijn om 3 punten bij te kunnen schrijven na de gelijke spelen van de laatste wedstrijden. Er stond veel wind over het veld en die had invloed op het spel, maar het ging ons toch beter af dan GRC. Romy had weinig te doen, we hadden de controle over de wedstrijd. De keepster van GRC was al verschillende keren in actie gekomen, maar in de 20e minuut was ze toch verslagen: Desi schoot de 1-0 binnen. We hadden geen geluk: een schot net naast, een bal op de lat van Joyce, dan moet je wat geluk hebben. Het werd steeds fysieker door de speelsters van GRC, maar de goed leidende scheidsrechter Gerrit had er goede controle over. Ruststand: 1-0.

Net als vorige week konden we de voorsprong niet vasthouden want in 47e minuut een schot op doel. Romy redde goed, maar de terugspringende bal werd binnen geschoten: 1-1. Ze blesseerde zich daarbij en werd vervangen door Demi. GRC werd steeds gevaarlijker, maar aan de andere kant van het veld werd Rian onderuit gehaald en benutte hierna de vrije trap perfect: 2-1. Demi had al een paar goede reddingen gedaan, maar ze moest toch zwichten en in de 65e minuut trok GRC het gelijk 2-2. We wilden toch de 3-2 maken. Daardoor lag er meer ruimte achterin en daar profiteerde GRC van en de eindstand werd 2-4. Het is vervelend, maar we weten waar we aan moeten werken en dat ging vandaag al veel beter. Het is jammer dat we de aansluiting missen, er wordt veel arbeid verricht, maar het wordt niet beloond. Volgende week weer een moeilijke wedstrijd uit naar Archilles Veen. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames