S.V. Capelle VR – Jan van Arckel VR (4-1)

We wilden de zegereeks voortzetten en dat moest kunnen tegen deze tegenstander. Het weer was goed om te spelen, maar hoe voelden de dames zich naar al dat feestgebruis de laatste dagen. Het was goed dat de tegenstander niet zo sterk was, want het spel was niet zo best ten opzichte van vorige week. Er werd toen rustiger gespeeld en nu was het te gehaast, na een kwartier een wissel gedaan en het spel werd er beter door: de bal bleef wat langer in de ploeg. Dat uitte zich in de 30e minuut: een pass door het midden en Manon kwam 1 op 1 met de keeper en rondde het goed af en dus 1-0. We kwamen wat beter in ons spel, af en toe werd de bal rondgespeeld wat ook de opzet is. Helaas wordt zomaar de bal weg gerost en dat is jammer, maar de tegenstander deed er niet veel mee. We konden voor rust nog de 2-0 maken via Romy. Dat was ook de ruststand.

Toch weer aangegeven dat we meer rust aan de bal moeten tonen en niet te gehaast spelen. Dan speel je de tegenstander makkelijker uit. Houd balbezit en laat merken dat er niets te halen is. Er werden kansen gecreëerd, maar de keeper stond in de weg, maar ze moest toch in de 60e minuut de bal uit het doel halen. D bal werd goed voorgegeven en Ilse maakte de 3-0. We bleven de bovenliggende partij en in de 75e minuut maakte Manon met een mooi afstandsschot de 4-0. We maakten toch een foutje achterin en daar profiteerde de tegenstander van en scoorde tegen: 4-1 en dat was ook de eindstand. Het was niet nodig en dat moeten we voorkomen. Al met al een sportieve wedstrijd ten opzichte van de heenwedstrijd. Proficiat dames! Op naar de volgende wedstrijd: a.s. woensdag uit naar GDC om 20.00 uur. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames