S.V. Capelle VR – RFC VR2: 6-0

Vandaag de thuiswedstrijd tegen RFC VR2, die GDC vervangen hebben, die uit de competitie zijn gegaan. RFC doet in de stand niet mee, dus eigenlijk een vriendschappelijke wedstrijd. Dan kun je altijd wat aanpassingen doen, zo stond vandaag Joyce naast Daisy centraal achterin. Wat goed werkte, omdat bij balbezit Joyce gelijk inschoof wat ook de opdracht was. En Demi stond rechtsback. De start van deze wedstrijd was ook goed gelijk: in de aanval, de tegenstander gelijk vastzetten en dat resulteerde in de 10e minuut al gelijk in een kans voor Joanna, maar de keepster was alert. Even later in de 15e minuut was het wel raak door Joanna: 1-0. We bleven aandringen voor de 2-0, maar we moesten wachten tot de 40e minuut: via een uitgespeelde kans van Melissa werd het 2-0. Onze keepster Jayden van de MO 17 gaf aan dat ze 3 ballen had gehad en dat ze het kou heeft gehad door de harde wind en dat was na de rust ook: weinig te doen gehad.

Het is altijd leuk als je als coach wat aan geeft en het wordt nog uitgevoerd ook, dan kunnen ze zelf ondervinden dat het werkt. Een aanval over rechts tot in de 16 meter, de bal werd teruggelegd door een hakje van Joanna en Rian maakte de 3-0. De wedstrijd was gelopen. De volgende aanval werd snel ingezet: de bal kwam bij Melissa en maakte de 4-0. Er werden goede combinaties op het veld gelegd, terwijl er in de gehele wedstrijd wisselingen doorgevoerd werden wat niets af deed aan het spel. Iedereen was aanwezig met een goede inzet. Even later maakte Joyce in de 60e minuut met een afstandsschot de 5-0. Doordat we goed combineerden van achteruit hadden we veel balbezit en kon de tegenstander niet gevaarlijk worden. Daardoor bleven we goed in balbezit. En daar maakte Melissa goed gebruik van en maakte de 6-0. Dat was ook de eindstand. Dat waren er weer 3 van Melissa in deze wedstrijd. Proficiat dames, volgende week uit naar SSC’55, een plaatselijke derby. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames