S.V. Capelle VR – RKDVC VR: 2-2

Vandaag de thuiswedstrijd tegen RKDVC uit Drunen, bij hen werd ruim gewonnen, maar ik zeg altijd iedere wedstrijd staat op zich. Daar kwamen we snel achter, want na 15 minuten stond het 0-2 voor RKDVC. We werden verrast door de snelle buitenspeelsters en de aanvallen werden goed uitgevoerd. We kwamen daarna goed terug in de wedstrijd, we kregen meer grip op de tegenstander en we kregen ook kansen om terug in de wedstrijd te komen. Er werd echter niet meer gescoord voor de rust.

De start in de tweede helft was goed. Gelijk druk op de bal en dat resulteerde dat er een overtreding werd gemaakt. Joyce ging achter de bal staan en schoot hem perfect binnen: 1-2 in de 50e minuut. Even later een aanval over rechts, de bal kwam voor en Joanna twijfelde niet en schoot de gelijkmaker binnen: 2-2 in de 55e minuut. We bleven de bovenliggende partij: de tegenstander kwam niet meer aan aanvallen toe. Doordat we snel balbezit hadden speelden we op de helft van de tegenstander, maar er werd te weinig mee gedaan. We kregen de kansen voor de 3-2, maar daar gingen we niet goed mee om, we waren te slordig, te gehaast. Er werd wel voor elkaar geknokt, maar het gaf niet het gewenste resultaat om op voorsprong te komen. De juiste richting ontbrak en er werd niet meer gescoord. De 3 meiden van de MO17 deden het weer voortreffelijk: goede inzet en die laten vooruitgang zien. Bedankt meiden, want het wordt door het team gewaardeerd dat jullie je laten zien. Zaterdag geen wedstrijd, maar 16 april uit naar SSC’55 op dinsdagavond. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames