S.V. Capelle VR – RWB VR (0-2)

Na vorige week had ik toch het vertrouwen in deze wedstrijd dat we voor de 3 punten zouden gaan. Dat bleek ook wel, want we zochten gelijk de aanval op en de kansen kwamen ook. Terwijl RWB met een versterkt elftal naar Capelle was gekomen, maar dit was in het veld niet te zien. We hadden de overhand, maar dan moet je wel de kansen benutten. Dat deed RWB wel: na eenn half uur een uitval van RWB en het stond 0-1 doordat we de ruimte gaven om uit te halen. Als je de bal verliest gelijk druk zetten en dat werd niet gedaan. De ruststand was 0-1.

In de rust aangegeven om elkaar te coachen, bij balaanname de tegenstander gelijk onder druk te zetten en bij balbezit gelijk aan te sluiten. Daardoor kregen we ook weer kansen, het was wachten op de gelijkmaker, maar hij wilde er niet in: het geluk was niet aan onze zijde vandaag. Pia was na de rust ingevallen van de MO15 en dat was wel wennen voor haar om bij de dames mee te doen, maar ze deed het goed voorin. Na 20 minuten een uitval van RWB en een goede redding van onze keeper Ilse. We bleven de aanval zoeken op de flanken, maar we speelden het niet goed uit. Weer een grote kans door het midden en die werd gemist. Tien minuten voor tijd veroverde RWB de bal en hieruit werd de 0-2 gemaakt. De wedstrijd was gespeeld. Het teleurstellend dat je met lege handen staat, want als je de gehele wedstrijd bekijkt hadden we op z`n minst een gelijk spel verdiend. Maar ja als je de kansen zelf niet benut dan is de wet bij voetbal: dan scoort de tegenstander wel. Jammer dames. Volgende week gaan we opnieuw proberen voor de winst te gaan bij GRC.

Succes dames!

Johan Luijten