S.V. Capelle VR – RWB VR: 5-3

Eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen thuis tegen RWB, het werd een doelpuntrijke wedstrijd. Bij de aftrap stond volgens mij iedereen te slapen bij ons en lag tot ieder verbazing de bal na de aftrap bij ons in het doel: 0-1. Maar we waren snel over dat punt heen, want we kregen gelijk kansen om te scoren en dat deden we ook in de 10e minuut via Esther. We waren veel meer aan de bal, maar wel slordig. Daardoor bleef RWB in de wedstrijd. Ze kregen ook kansen, alleen voor de keepster, maar Kristel had een goede reactie. Wij kregen ook de mogelijkheid om te scoren en dat deden we ook in de 40e minuut via Rianne. Daar gingen we ook mee rusten.

Vijf minuten na rust profiteerde RWB opnieuw van het niet goed uitverdedigen en ze scoorden 2-2. Het was wat rommelig, want 2 minuten later was het al weer 3-2 via Esther. We bleven te onrustig spelen en RWB bleef er in geloven en ze maakten 3-3. We bleven druk zetten, want we wilden de 3 punten thuis houden. Een goed aanval, die uitmondde in de 16 meter en waar een overtreding gemaakt werd. De penalty werd door Joanna goed binnengeschoten: 4-3. Door die stand kregen we meer ruimte, de weerstand was wel al wat gebroken en daar profiteerden wij van: er werd een snelle bal gegeven op Melissa, die daar wel raad mee wist en scoorde de 5-3. De wedstrijd was gelopen en de overwinning was verdiend. De start is goed ingezet van de competitie, proficiat dames! Op naar de volgende wedstrijd uit naar vv Oosterhout, zaterdag 14.30 uur. Succes dames.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames