S.V. Capelle VR – Sparta’30 VR (2-1)

Vanmiddag stond de wedstrijd op het programma thuis tegen Sparta’30, die gewonnen moest worden om aansluiting naar boven te houden en revanche te nemen voor de vorige wedstrijd, die onverdiend verloren werd. Met Ilse in het doel, die we dus misten in de achterste lijn, maar goed werd opgevangen door Demi centraal. Ik had er op gehamerd om goed goed contact met elkaar te houden, zodat je makkelijk de bal in de voeten kan spelen. De tegenstander dacht er anders over, zaten fel op de bal, fysiek aanwezig en toch kregen we de ruimte voorin. Daar profiteerden we van: een goede aanval werd mooi afgerond door Carlijn: 1-0. Dat was ook de ruststand.

In de rust aangeven om rustiger te zijn in balbezit en om gelijk te reageren bij balverlies. De tegenstander kreeg ook mogelijkheden, maar dan stond er een speler of de keeper op de goede plaats. Doordat we de ruimte kregen, omdat Sparta alleen maar aan aanvallen dacht, werd het we na 15 minuten in de tweede helft 2-0 via Nina. Het aanvallen van Sparta werd hierna toch beloond: een kwartier voor tijd volgde de aansluitingstreffer en dus 2-1. Het laatste kwartier van de wedstrijd werd de druk opgevoerd door Sparta en werden er kansen gecreëerd door Sparta, maar we sleepten verdiend de overwinning over de streep. Het was een sportieve wedstrijd, mede door de goede leiding van de scheids. Er is is door iedereen hard voor elkaar geknokt: we hebben laten zien dat we voor elkaar wat over hebben en dat geeft voldoening voor de komende wedstrijden. Proficiat dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames