S.V. Capelle VR – SSC’55 VR (0-4)

De start van het nieuwe seizoen begon bij de Waalwijk Cup, die nieuw was voor de dames. Getraind was er bij De Loonse en Drunense Duinen, we waren nog niet op volle sterkte. Het is wel zo dat je nieuwe speelsters in kan passen en dat is ook gebeurd. Welkom nieuwe dames bij SV Capelle en dat jullie nog lang mogen spelen bij deze club met heel veel plezier. De uitslagen zijn niet relevant, maar natuurlijk wil iedereen winnen. De beker ronde begon met een thuiswedstrijd tegen het naar het de 4e klasse gepromoveerde SSC’55. Wat stond ons te wachten. Het is teleurstellend voor een coach als je moet beginnen met te weinig speelsters. Door blessures, werk e.d. en hierdoor stonden er 2 speelsters van de MO17 in het team, wat ze vootreffelijk ingevuld hebben. Het is een ingespeeld team van SSC, maar iedere wedstrijd staat op zich. Ook nu dat bleek ook zo. We speelden goed mee , maar na een kwartier wat treuzelen achterin en het stond 0-1. Het spel golfde op en neer en ik mag zeggen dat wij de beste kansen hadden om 1-1 en zelfs de 2-1 hadden kunnen maken voor de rust, maar helaas lukte dat niet.

Het is jammer dat we ons zelf niet hebben beloond voor het goede spel van ons. Na rust was SSC sterker, maar dat kwam dat we ook nog een blessure erbij kregen en hierdoor in ondertal kwamen. Dus in het laatste kwartier stonden we met 10 speelsters en dat werd goed benut door SSC. Daardoor kwam de eindstand op 0-4. Maar een heel groot compliment aan het hele team dat tot de laatste minuut is blijven knokken. Ddat we niet op hebben gegeven en met een eerste helft waar we verder op kunnen bouwen, met prima voetbal en het positief coachen naar elkaar. Met deze inzet kunnen we verder bouwen voor het komend seizoen. Voor de volgende bekerwedstrijd uit naar Wilhelmina. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames