S.V. Capelle VR – SSC’55 VR2: 6-0

De plaatselijke wedstrijd 12 oktober in Capelle stond op het programma tegen SSC`55. Dat heeft altijd wel wat, de spelers en ouders kennen elkaar. We begonnen goed aan de wedstrijd door vroeg druk te zetten en de kansen kwamen er ook. Er stond ook een bekende in het doel van SSC,vNadieh, die haar doel bekwaam verdedigde. In de 30e minuut werd er een overtreding gemaakt op Melissa binnen de 16 meter, de scheids gaf een penalty. We dachten dat wordt de 1-0, maar Joanna miste het buitenkansje. Jammer, maar 2 minuten later het goed doorgaan van Joanna, die de bal aan Melissa gaf. Deze opende de score: 1-0. De ban was gebroken, maar we waren te gehaast met het spelen van de bal. Wat eerder aansluiten, dan blijf je makkelijker in balbezit en dat gebeurde ook,vdaardoor kon Melissa de 2-0 maken nog voor de rust.

In de rust aangegeven eerder aansluiten van achteruit, dan hoef je op het middenveld niet zoveel meters te maken. Bij de aftrap 2e helft een prima pass van Joyce op Melissa, die vrij door kon gaan en de 3-0 maakte. De wedstrijd was gelopen. Onze jeugdspelers Amy en Pia deden het voortreffelijk, daardoor kunnen ze doorontwikkelen en dat gaat prima. Bedankt meiden. In de 60e minuut een goede aanval over rechts, de bal wordt goed gegeven en Melissa maakte haar 4e. We wilden de score toch uitbreiden, dus we bleven aandringen om nog meer te scoren en dat ging ook,vwant door goed doorzetten van Rianne scoorde ze de 5-0. Af en toe sluiten we goed aan en dan is het makkelijker om in balbezit te blijven en daar maakte Melissa gebruik van om het half dozijn vol te maken: 6-0. Onze keepster Kristel had een rustige middag en dat was wel fijn voor haar. Dames op deze weg doorgaan, proficiat dames.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames