S.V. Capelle VR – Wilhelmina’26 VR (0-3)

De laatste wedstrijd van het seizoen 2017-2018. Met af en toe goede reeks van wedstrijden. De dames hebben vanaf het begin tot de laatste wedstrijd hun best gedaan, maar helaas dit seizoen nog geen keepster. Dat is een grote aderlating, maar het is goed opgevangen door de veldspeelsters. Ook gezien de vele blessures hebben we het redelijk gedaan. Er waren wedstrijden bij die we hadden moeten winnen, omdat we beter waren, maar we hadden soms pech of waren ongelukkig bij de afwerking. Deze zaterdag onnodig balverlies waar de tegenstander gelijk van profiteerde. Een makkelijk gegeven penalty betekende de 0-1. Dat was ook de ruststand.

Zoals het hele seizoen al krijgen we kansen, maar we benutten die niet en dan wordt het moeilijk. Daar moeten we zeker aan gaan werken. Het is zo zonde van de energie die je er insteekt, want de tegenstander doet dat wel. Door een aarzeling achterin profiteert Wilhelmina voor de tweede keer: 0-2. Het was zeer warm en de scheids had daarom drinkpauzes ingelast. Aan het einde maakte Wilhelmina nog de 0-3.

Iedereen was blij dat de wedstrijd en ook de competitie er op zat. Ondanks enkele tegenslagen is de sfeer altijd goed geweest en dat is een compliment voor de dames. En dat vind ik zeer belangrijk om met de dames te kunnen werken. We kijken uit naar nieuwe dames die bij ons aan willen sluiten. We hebben inmiddels al nieuwe dames mogen verwelkomen en die hebben gelijk de sfeer kunnen proeven. Na de wedstrijd hebben we met z`n alle gezellig zitten natafelen met snacks en drankjes. Er zijn nog wat activiteiten en dan zit het seizoen erop. Enkele weken rust en vakantie houden en dan weer op naar het volgende seizoen. Maar ik wil het toch benadrukken: de goede verhoudingen, prestatie en sfeer onderling is zeer belangrijk. Dat is ook gebleken dit seizoen. Dames geniet van de rustpauze en van de vakantie. Tot de start van het nieuwe seizoen in augustus. Bedankt dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames