S.V. Capelle VR – Woudrichem VR: 5-0

Vandaag de thuiswedstrijd tegen Woudrichem: bij winst kunnen we Woudrichem voorbij gaan op de ranglijst en dat moet mogelijk zijn. Ik wil aanvallend spelen en door een kleine verandering in het team was het positief hoe we de eerste helft hebben gespeeld. Achterin met Romy vandaag in doel konden we de bal makkelijk inleveren op het middenveld en daardoor ook de 2 spitsen bereiken. De linies stonden daardoor dicht bij elkaar. We gaven de tegenstander geen ruimte. Dat was ook de opzet, we kregen al gelijk wat kansjes, de bal ging goed rond. En dat werd beloond in de 20e minuut: Melissa kreeg de bal goed aangespeeld en maakte de 1-0. We stonden dicht op de achterste linie van Woudrichem en daar maakte Rianne gebruik van: ze maakte de 2-0 in de 30e minuut. De mooiste aanval van de middag volgde: van achteruit de bal van speler naar speler, belandde bij Melissa, die het zetje gaf en Joanna maakte het goed af: 3-0. Dat was ook de ruststand.

In de rust wisselde Romy met Jayden in het doel, die ook de nul vasthield Ze hebben alle twee goed staan keepen. De tweede helft was voetballend wat minder als de eerste helft, het was wat meer zoeken. We gingen meer met de bal lopen en Woudrichem kwam meer aan aanvallen toe. Het ging wat moeilijker, maar we kwamen toch aan aanvallen toe. We kregen een corner te nemen en daaruit scoorde Joyce de 4-0. Nog een kwartier te spelen: een doorbraak van Pia, die door de keeper onderuit gehaald werd en deze kon met rood vertrekken. Pia had gelukkig niets en kon door spelen. We maakten nog de 5-0 via een prima schot van Melissa. Er stond toch veel publiek langs de kant en die vonden dat we in de eerste helft beter speelden als de tweede helft. Zelfs van de kant van Woudrichem hoorde ik waarom wij niet meespelen voor de titel. Ik heb staan te genieten van het spel van deze wedstrijd. Het was een verdiende overwinning: je ziet wat je kunt bereiken met positief coachen en hard werken voor elkaar. De komende week geen voetbal, maar carnaval vieren en ook een toernooitje bij RWB donderdagavond. Proficiat dames en allemaal een leuke carnaval.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames