verslag S.V. Capelle VR – Zwaluwe VR

Jaja ongelofelijk maar waar, de dames vochten zaterdag hun eerste puntje bij elkaar!

Na de vele verloren wedstrijden kregen de dames het zaterdag toch voor elkaar. De eerste helft waren de dames sterk en stonden goed als een team te voetballen. Er werd positief gecoacht naar elkaar en tot de rust wisten de dames de 0 te houden. Dit kwam mede door de uiterst goede en dolle verdediging van Demi, Sammy, Ilse en onze trut Jaanske. Ook onze keeper Laura niet te vergeten, die tot de rust alle ballen uit de goal hield.

In de rust wisten de dames dat ze hier minimaal wel een puntje konden pakken en met deze gedachte gingen ze de tweede helft in. De dames begonnen goed aan de tweede helft, Iris was lekker aan het beesten en ook Daisy kon haar mannetje weer goed staan. Leo was nu ingevallen voor Jaans en hield haar vrouwtje goed tegen, volgende keer wel naar blauw schieten Leo. Chantal kreeg de kans om meer minuten te maken en heeft zichzelf goed bewezen, ga zo door Chantal! De dames konden al wat verder vooruit gaan voetballen met Julianne, Soeanne, Carlijn, Joyce en Romy. Maar halverwege de tweede helft begonnen de dames het zwaarder te krijgen en kreeg Zwaluwe wat kansen om op goal te schieten. Gelukkig wist Romy een bal net voor de lijn te houden en daardoor bleef het 0-0. Sammy zag de bui ook al hangen en stierde in de verdediging veel ballen weg. Maar helaas kwamen de dames toch een kwartier voor tijd met 0-1 achter te staan. Iedereen was bang dat we ook in deze wedstrijd weer punten zouden laten liggen. Gelukkig dacht onze aanvoerder Joyce daar anders over. Vlak voor tijd kwam zij 1 op 1 te staan voor de goal en maakte de 1-1. Dit was ook de einduitslag.

Dames goed gewerkt met elkaar en hou dit gevoel vast. Na de winterstop hopen we Manon het Kanon weer in te kunnen zetten en dan gaan we voor die 3 punten! Laura bedankt voor je inzet het afgelopen seizoen!

dames S.V. Capelle