selectie S.V. Capelle 2020-2021 compleet

Na het vreemde einde van de afgelopen voetbalcompetitie als gevolg van het uitbreken van het Coronavirus gaat het nu voorzichtig weer de goede kant op en ziet het er naar uit dat we “gewoon” weer van start kunnen in het nieuwe seizoen. Ondanks alle perikelen en voorzorgsmaatregelen rondom het Coronavirus was het druk in de achtergelegen periode met clubs die druk waren om hun selectie voor het komend seizoen op orde te brengen. Zo ook S.V. Capelle en nu de kruitdampen zijn opgetrokken kunnen wij met gepaste trots zeggen dat we voor komend seizoen een voltallige, ambitieuze en talentvolle selectie hebben waar we mee aan de slag zullen gaan.

Edin Curic keert terug als hoofdtrainer van S.V. Capelle. Hij zal verder vorm geven aan de ingeslagen weg waarbij eigen talenten zich kunnen ontwikkelen en doorgroeien tot basisspeler van het 1e elftal. Dit in een selectie waar ook de nodige ervaring aanwezig is om ze in dit proces bij te staan en tevens de groep op sleeptouw te nemen.

Van het 1e elftal van afgelopen seizoen heeft alleen reservekeeper Ruud van den Oord overschrijving aangevraagd naar Blauw Wit en Storm van Boxel zal vanwege drukte met zijn werk even pas op de plaats maken en stoppen met voetballen. Hij blijft lid van S.V. Capelle en indien het gaat kriebelen of hij de tijd kan vinden zal hij weer aansluiten.

De selectie voor aankomend seizoen zal worden versterkt met Justin van Ark welke na een uitstapje van één seizoen naar Desk terugkeert bij S.V. Capelle, Leroy Lagerweij komt over van Sylvia, maar speelde tijdens zijn jeugdjaren o.a. bij HFC Haarlem en wil met al zijn ervaring de groep verder helpen in het proces wat we komend seizoen gaan starten, Yassine Sedki komt over van SC Buitenboys uit Almere, Kalebi Kalifuki komt over van DVO, Glenn Vos keert terug van The White Boys op het oude nest en zal zeker gaan laten zien wat hij heeft bijgeleerd en dat hij voorheen al een groot talent was van de S.V. Capelle jeugdopleiding, Lindley Davis komt over van Wilhelmina uit Den Bosch en keert ook terug op het oude nest om weer met plezier nogmaals te gaan knallen om het maximale er uit te halen wat er in zit, Sander van den Broek keert terug na een uitstapje bij ZSC’62, Lars van Caem komt over van Neo’25 en Laurens van Hest gaat komend seizoen ook weer starten na even gestopt te zijn vanwege drukke studieperikelen. Gelukkig hebben enkele talenten van de club welke afgelopen seizoen in een vriendenteam hebben gespeeld aangegeven komend seizoen ook weer voor het hoogst haalbare te gaan en wij zijn dan ook enorm blij dat Quinten van Caem, Ferry Caron, Jasper Verduijn en Timo van Pelt weer aansluiten bij de selectie.

De selectie zal verder worden gecomplementeerd door een elftal getalenteerde jeugdspelers te weten Julian van Pelt, Kevin de Rooij, Thom van Pas, Jovanni Martinus, Rick Verduijn, Jarno Bogers, Fabian Boer, Mark Smits, Marnix Rijken, Thijs van Oirschot en Daan Knops uit onze prachtige JO19 van afgelopen seizoen die na een gedegen opleiding onder leiding van onze jeugdhoofdtrainer Martino van de Broek een mooie progressie hebben gemaakt en nu klaar zijn voor de volgende stap naar het seniorenvoetbal met hopelijk voor enkelen een basisplaats in het 1e elftal in de nabije toekomst. Dat dit mogelijk is daar zijn we van overtuigd en enkelen van hen hebben afgelopen seizoen reeds hun debuut gemaakt in het 1e elftal en er al voorzichtig van mogen proeven. Dit smaakte bij de meesten wel naar meer en juist dit geeft ons vertrouwen dat er een mooie lichting met potentie aan komt van echte S.V. Capelle jongens die het de gevestigde orde (op termijn) lastig gaan maken en doorgroeien tot vaste waardes binnen S.V. Capelle 1.

Al met al een uiterst mooie en uitgebalanceerde selectie met ervaren spelers en jeugdig talent wat met en door elkaar het beste in een ieder zal boven halen. Dit onder de bezielende en kundige leiding aankomend seizoen van Edin Curic en Henri Smits, die er hopelijk een prachtig en sportief succesvol seizoen van gaan maken.

Welkom aan alle nieuwe spelers en alle jeugdspelers en wij wensen jullie veel plezier en succes voor het aankomend seizoen.