SSC’55 VR2 – S.V. Capelle VR: 1-8

Vandaag de wedstrijd naar de plaatselijke club SSC’55. Dames 1 SSC waren vrij, dan weet je dat er dan spelers bij staan uit dat team , maar dat heeft voor ons geen invloed gehad. Dat maakt verders ook niet uit. Vanaf het eerste fluitsignaal gelijk de tegenstander vastzetten op hun eigen helft en dat werd ook gedaan, want na 5 minuten scoorde Melissa de 0-1. Even later een foutje achterin bij SSC en daar profiteerde Melissa gelijk van: 0-2 na 10 minuten. De ruimtes werden dichtgelopen door ook onze eigen spelers en dan wordt het combineren veel moeilijker. We hadden veel meer de zijkanten moeten kiezen om het achter bij SSC uit elkaar te spelen, maar Esther scoorde nog voor de rust de 0-3 waar we mee gingen rusten.

Na rust zocht SSC gelijk de aanval maar dat was snel voorbij want de bal werd verovert en Nina scoorde in de 50e minuut de 0-4. Ze probeerde het met lange ballen en kwamen in de 16 meter. Er werd volgens de scheids een overtreding gemaakt en deze gaf een penalty: 1-4. Er ontstond meer ruimte voor ons, want ze wilde toch wat meer druk zetten om er onderuit te spelen. Da lukte ze niet en wij konden nu makkelijker de vrije speelster vinden. Er werden goede aanvallen opgezet waar uit gescoord werd: via een boogballetje van Nina 1-5. We waren op het hele veld te sterk voor SSC en dat drukten wij uit door nog meer te scoren: een goede voorzet van links en Johanna scoorde de 1-6. Een paar goede een-tweetjes en Esther maakte de 1-7. Het liep tegen het eind van de wedstrijd en Melissa maakte haar derde van de middag 1-8. De inzet van iedereen voor elkaar was er vanmiddag en dat is goed. Proficiat dames! Nu eerst allemaal carnaval vieren en dan de topper tegen Sparta 29 februari uit. Succes dames.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames