TSC VR – S.V. Capelle VR: 1-6

Vandaag de uitwedstrijd tegen TSC uit Oosterhout aan de Warandelaan. TSC staat in de middenmoot met een jeugdig team, dus het zou geen moeilijke wedstrijd moeten zijn. Maar iedere wedstrijd is anders, maar dat bleek achteraf ook niet. Het spel was niet goed verzorgd vanmiddag. Toch kregen we grote kansen om de score te openen in de beginfase. Na een kwartier was het raak: een overtreding in de 16 meter wat een penalty waard was, maar de scheids liet doorspelen, toch maakt Esther hierna de 0-1. Tot aan de rust was het spelbeeld niet goed, slordig aan de bal , vele kansen werden onbenut gelaten. TSC bleef daardoor in de wedstrijd en kwam er af en toe ook uit, maar dan stond Joyce in de weg en keeper Kristel. We waren allemaal blij dat Daisy ook weer van de partij was na die zware blessure. Het ging goed: ze heeft de eerste helft meegedaan. Je moet ook rustig weer terug in het spel komen na zo’n lange afwezigheid.

Tien minuten na rust een uitval van de thuisclub en ze maakten de 1-1. Vanaf toen zag je het zal ons niet gebeuren, toen kwam er wat meer snelheid in de ploeg en de score liep gelijk uit. Met wat wissels en omzettingen kwam de achterste linie niet meer in gevaar, mede door uitblinkster Joyce. Je zag dat de thuisclub veel gegeven had en het spel van ons niet goed meer konden volgen. Melissa maakte de 1-2 en even later Esther de 1-3. We bleven druk zetten en daar kon Esther van profiteren: 1-4. De thuisclub kwam af en toe aan de bal, maar werden snel onderbroken en dan was het snel in de 16 meter. De eerste poging van Nina mislukte nog, maar de tweede poging was raak: 1-5. Bij de volgende aanval maakte Esther haar vierde van de middag: 1-6. We overheersten de hele wedstrijd, maar kwamen in de tweede helft pas tot scoren. Proficiat dames! Als we zo voor elkaar blijven inzetten, dan kan er op het eind iets moois ontstaan. De volgende wedstrijd is uit bij SSC’55 (12.00 uur). Succes dames.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames