verslag Asperen – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag voor de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop op bezoek bij Asperen. De openingsfase was voor Asperen. In de 12e minuut kregen de gastheren een goede kans, maar die werd onschadelijk gemaakt door Capelle keeper Erik Kuijsten. Het was echter S.V. Capelle dat enkele minuten later op voorsprong kwam: Isak Dedic had een mooie actie en legde de bal op de achterlijn terug op Jory Broeders, die via een goed schot de 0-1 aantekende. Kort hierna nog een goede kopkans voor Capelle via Sijmen Branderhorst, maar deze zag zijn inzet naast gaan. In de 26e minuut een corner van Asperen. Deze werd ingekopt via een stuit en hierna gepakt door Erik Kuijsten. Deze zorgde voor een snelle hervatting, die uiteindelijk bij Raman Morad belandde. De voorzet van de laatste belandde bij Jurgen van Selst, die hieruit de 0-2 kon binnen werken. Hierna een fase waarbij Asperen gevaarlijk was met twee vrije trappen: de eerste werd gered door Erik Kuijsten, terwijl de tweede op de kruising viel. In de rebound werd deze nog naast gekopt. Aan de andere kant van het veld had S.V. Capelle nog een goede kans: Ate Zijlmans gaf voor op Jurgen van Selst, die net naast kopte.

cimg4769

cimg4775

cimg4777

cimg4780

Na de rust kreeg kwam S.V. Capelle nauwelijks meer onder druk te staan en kon het de wedstrijd gecontroleerd uit voetballen. Het kreeg nog een aantal kansen via Arnold van Pelt, Sijmen Branderhorst, Alfonso Ndongala en Jurgen Bakkers, maar deze wisten het net niet te vinden, zodat de 0-2 bleef staan. Door deze belangrijke overwinning blijft S.V. Capelle in de subtop van 3D. S.V. Capelle gaat nu de winterstop in en speelt op zaterdag 28-1 weer voor de competitie: thuis wordt dan gevoetbald tegen Leerdam Sport.

za 10-12-2016: Asperen – S.V. Capelle 0-2 (0-2)
18) 0-1 Jory Broeders
26) 0-2 Jurgen van Selst

cimg4781