verslag DESK – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag in Kaatsheuvel op bezoek bij DESK. S.V. Capelle begon slordig aan de wedstrijd met het nodige balverlies. DESK kreeg hierdoor enkele mogelijkheden, maar wist het net niet te vinden. Gaandeweg herpakte S.V. Capelle zich. Na een kwartier de eerste kans voor S.V. Capelle, waarbij Tygo de Jong zijn kopbal naast zag gaan. In de 26e minuut volgde de voorsprong voor S.V. Capelle. Quinten van Caem veroverde de bal op de achterlijn en legde de bal terug, waarna Tygo de Jong de 0-1 kon binnen schieten. Kort hierna nog een afstandsschot van Kevin de Rooij, maar dit werkt gepakt door de DESK doelman.

Enkele minuten na de rust een voorzet van Sven Stokkermans, waarbij Tygo de Jong zijn kopbal gepakt zag worden door de DESK keeper. DESK begon meer druk naar voor te zetten, maar tot grote kansen leidde dit in eerste instantie niet. Quinten van Caem was in de 70e minuut dicht bij de 0-2, maar zag zijn bal achter het standbeen naast gaan. Kort hierna een grote kans voor DESK, waarbij een kopbal net over het Capelle doel ging. In de 76 minuut volgde wel de gelijkmaker voor de gastheren. Mees Weeland brak door en schoot de 1-1 in de linkerhoek van het Capelle doel. In de slotfase volgde nog een grote kans voor DESK: een lange bal werd niet goed verdedigd door Capelle. Hierdoor kon een DESK aanvaller door de Capelle defensie heen, maar gelukkig voor Capelle schoot hij van dichtbij in het zijnet. Het bleef 1-1, waardoor S.V. Capelle een verdiend punt kon bijschrijven. A.s. zaterdag is S.V. Capelle vrij en zaterdag 29-10 voetbalt het thuis tegen Haaften.

za 15-10-2022: DESK – S.V. Capelle 1-1 (0-1)
26) 0-1 Tygo de Jong
76) 1-1 Mees Weeland

foto’s: Alwin Vos