verslag GDC – S.V. Capelle

SV Capelle is koploper GDC de baas

Vandaag stond de 20e wedstrijd van dit seizoen op het programma.
SV Capelle staat bij GDC bekend als een hechte club met trouwe supporters en veel vrijwilligers.
Dit is ook het beeld van GDC voor SV Capelle.
Bovendien is er altijd wederzijds een gastvrije ontvangst.
Sportief gezien doet GDC het dit seizoen vele malen beter dan de SV Capelle.
Vandaag speelt de nummer 1 tegen de nummer 13 (laatst).
SV Capelle speelt wekelijks met een zeer jonge nog niet ervaren ploeg (gemiddelde leeftijd vandaag 22 jaar, die van GDC 27 jaar).

Vorig seizoen werd de degradatie ternauwernood ontkomen (uit de laatste 3 wedstrijd 7 punten was toen voldoende).
GDC heeft wekelijks in de basis staan spits Alfonso Ndongola en vanaf de rechter zijkant Tresor Mbiavanga beide vorig seizoen nog uitkomende voor de SV Capelle.
Volgens de berekening van GDC zijn er nog minimaal 7 punten uit 5 wedstrijden nodig.
Als dit lukt dan kan de kampioensvlag worden gehesen, maar zo ver is het nog lang niet.

De wedstrijd stond vandaag onder leiding van Scheidsrechter Jan IJpelaar uit Kaatsheuvel en zijn assistenten waren Piet den Ouden en Ad Groenenberg.
Het was wat regenachtig, maar het speelveld was uitstekend bespeelbaar, dit alles dank zij de wekelijkse inzet van de vrijwilligers van GDC.
SV Capelle start goed met de wedstrijd, alleen had de pech dat de ervaren middenvelder Sven Stokkermans vrij snel met een blessure het veld moest verlaten.
Zijn vervanger was de pas 20-jarige Lars van den Broek welke een uitstekende wedstrijd speelde (veel inzet).
Over en weer kwamen de kansen, maar dank zij de grotere inzet van de SV Capelle bleef het 0-0.
In de 28e minuut een mooie actie van Quinten van Caem over links, Quinten trok de bal terug naar de vrijstaande Vincente Ndongola welke hard in schoot.
Op het einde van de 1e helft (43 minuut) had de SV Capelle veel geluk dat de bal via de binnenkant van de paal terug kwam en dus geen doel trof.
Met een voorsprong van 0-1 ging SV Capelle de rust in.
Na de rust eenzelfde wedstrijd beeld als voor de rust, het spel ging op en neer.
Rond de 48e minuut verdedigde de SV Capelle niet sterk genoeg en kon Tresor Mbiavanga met een schot in de onder hoek keeper Jasper Verduijn verrassen.
Niet veel tijd later, zo rond de 55e minuut, veroverde Ferry Caron de bal op rechts en gaf deze voor aan Quinten van Caem die van dichtbij knap inschoot.
Het moet zo rond de 62e minuut zijn, Ferry probeerde met een omhaal op goal te schieten, de bal kwam voor de voeten van Quinten van Caem die direct met een schot op doel de 1-3 maakte.
Scheidsrechter IJpelaar keurde het doelpunt af wegens (ongelukkig) hands van Ferry Caron (geheel volgens de spelregels).
SV Capelle liet de moet niet zaken en bleef door vechten voor een goed resultaat.
In de 77e minuut werden de moe gestreden Kevin de Rooij en Vincente Ndongola vervangen door Sander van den Broek en Glenn Vos.
Tot het laatst toe was het spannend in deze toch wel sportieve wedstrijd.
GDC had geluk dat scheidsrechter IJpelaar op het laatst niet de tweede gele kaart gaf aan Jamie Youell.
Op het laatste probeerde GDC nog de 2-2 te maken, alleen door het met veel inzet spelende SV Capelle liet zie niet meer verrassen.
Met nog een stukje blessure tijd floot de goed fluitende scheidsrechter Jan IJpelaar het einde van de wedstrijd.
SV Capelle behaalde vandaag zijn 3e overwinning van het seizoen en is nu geen laatste meer door het verlies van Vuren tegen GVV ’63.

Zaterdag 22 april 2023 GDC 1 – SV Capelle 1 (0-1) 1-2
28e minuut 0-1 Vincente Ndongola
48e minuut 1-1 Tresor Mbiavanga
55e minuut 1-2 Quinten van Caem

Gaan er de komende weken nog onverwachte resultaten komen of starten we volgend seizoen met dit zeer jonge team in de 4e klasse, van dit laatste gaan we natuurlijk uit.
Wat zou het schitterende zijn om met dit jonge team weer te bouwen aan de toekomst van ons SV Capelle (via de 4e klasse weer terug naar de 3e klasse en misschien wel meer).

Zaterdag 29 april speelt SV Capelle om 14:30 uur thuis tegen SV BLC uit ’s Hertogenbosch welke vandaag met 0-3 verloor van Neo ’25.

SONY DSC

foto’s: Alwin Vos

Hoofdsponsor S.V. Capelle:

Vos Capelle

Stersponsoren A-selectie S.V. Capelle:

Kofa Systeemplafonds & Wanden Stam Transport

S.V. Capelle 1 Van Ierland Assurantiën