verslag Haaften – S.V. Capelle

S.V. Capelle moest dinsdagavond inhalen bij de vv Haaften. In de openingsfase kansen voor S.V. Capelle via Vedad Hadzic en Serhan Eyupoglu, maar zij wisten het net niet te vinden. In de 18e minuut lukte dit Haaften wel: een vrije trap van Tomasz Kilian belandde in het Capelle doel en dus 1-0 voor de gastheren. Hierna nog een aardige schietkans voor Haaften, maar deze inzet ging naast. Kort hierna volgde de gelijkmaker voor S.V. Capelle: een voorzet van Stefan Zopfi werd door de Haaften defensie weggekopt en uit de afvallende bal schoot Justin van Ark Capelle op mooie wijze naar de 1-1. Meteen hierna had Vedad Hadzic pech met een vrije trap, die op de paal van het Haaften doel belandde. Enkele minuten later kwam S.V. Capelle toch op voorsprong: een voorzet van Vedad Hadzic werd door de Haaften doelman losgelaten en hierdoor kon Jurgen van Selst de 1-2 binnen tikken. Hierna nog kansen voor beide partijen, maar de 1-2 bleef staan tot de rust.

DSCN9259

DSCN9294

DSCN9298

DSCN9305

Na de hervatting kwam Haaften al weer snel op 2-2: een overtreding van Capelle binnen de eigen 16 meter werd bestraft met een penalty, die benut werd door Tomasz Kilian. Enkele minuten later volgde weer de voorsprong voor S.V. Capelle: via een mooie vrije trap van Vedad Hadzic werd het 2-3. In de 78e minuut nam Vedad nog een vrije trap, die door de Haaften defensie in eigen doel gewerkt werd: 2-4. Hiermee was de wedstrijd beslist. S.V. Capelle verstevigde met deze overwinning de tweede plaats in de 3D.

di 17-4-2018: Haaften – S.V. Capelle 2-4 (1-2)
18) 1-0 Tomasz Kilian
28) 1-1 Justin van Ark
34) 1-2 Jurgen van Selst