verslag Haaften – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag voor de eerste competitiewedstrijd na de winterstop op bezoek bij Haaften. Haaften kreeg vanaf de aftrap enkele kansen, terwijl S.V. Capelle nauwelijks gevaarlijk werd voor het Haaften doel. Het duurde tot de 33e minuut voordat de gastheren het net vonden: Jordy Perdon zette de 1-0 op het scorebord. Vrijwel meteen na de hervatting de eerste grote kans voor Capelle, waarbij het gelijk had kunnen komen. Het schot van Willian Colijn ging echter over. Slordig verdedigen door Capelle leidde enkele minuten later tot de 2-0 van wederom Jordy Perdon. S.V. Capelle had kort voor rust de aansluitingstreffer kunnen maken, maar Davey van Balkom kopte van dichtbij over.

CIMG4799

CIMG4811

CIMG4813

Na de rust breidde Haaften al snel de voorsprong uit: in de 54e minuut werd het via een afstandsschot van Michel den Braber 3-0. Enkele minuten later was S.V. Capelle doeltreffend: uit een voorzet van Isak Dedic kopte Jurgen van Selst de 3-1 binnen. S.V. Capelle zette hierna de Haaften defensie enige tijd onder druk, maar wist nauwelijks kansen te creëren. Het bleef 3-1 voor Haaften. Door dit verlies deed S.V. Capelle slechte zaken in het klassement van 3D en zal er zaterdag thuis in de derby gewonnen moeten worden van NEO’25 om toch aansluiting te houden met de subtop.

za 4-2-2017: Haaften – S.V. Capelle 3-1 (2-0)
33) 1-0 Jordy Perdon
39) 2-0 Jordy Perdon
54) 3-0 Michel den Braber