verslag Heukelum – S.V. Capelle

Na het 2-2 gelijkspel van afgelopen zaterdag speelde S.V. Capelle op dinsdagavond op sportpark De Vriezenwijk de return van de nacompetitiewedstrijd tegen Heukelum. In het begin van de wedstrijd was Heukelum al gevaarlijk met een schot, waarbij de paal van het Capelle doel werd geraakt. Hierna nog twee goede kansen voor Heukelum, waarbij Capelle keeper Erik Kuijsten redding moest brengen. Na 14 minuten de eerste echte Capelle kans en die was meteen raak. Een voorzet van Stefan Zopfi werd ingekopt door Jurgen van Selst: 0-1. Heukelum ging op zoek naar de gelijkmaker en kreeg enkele schietkansen. S.V. Capelle was aan de andere kant gevaarlijk met een kopbal van Ate Zijlmans. In de 32e minuut een corner van Heukelum, waarbij S.V. Capelle slordig verdedigde. Van dichtbij kon Stijn Schuller eenvoudig de 1-1 binnen schieten. Hierna twee kansen voor Onno Damen namens Capelle, maar deze wist het net niet te vinden. Heukelum lukte dit kort voor rust wel: de S.V. Capelle verdediging gaf te veel ruimte weg en hiervan profiteerde Lars van Honk, die in de rechterhoek de 2-1 binnen schoot.

Vrijwel meteen na rust volgde ook de 3-1 van Heukelum via een schot van Sil van Putten. S.V. Capelle was hierna van slag en gaf nog enkele kansen weg aan de gastheren. Deze verzuimden echter de wedstrijd definitief te beslissen. In de 60e minuut kreeg Capelle nog een kans via Jurgen van Selst, maar deze zag zijn kopbal gepakt worden door Heukelum doelman Van ’t Pad. Kort hierna een nog grotere kans voor S.V. Capelle via een toegekende strafschop, maar deze werd door Jurgen van Selst te zacht binnen geschoten, waardoor de Heukelum doelman de 3-2 kon voorkomen. In de slotfase was S.V. Capelle niet meer bij machte om de aansluitingstreffer te maken, waardoor Heukelum de wedstrijd eenvoudig kon uit voetballen. Heukelum gaat door naar de volgende nacompetitie ronde en was over de 2 wedstrijden gezien ook de terechte winnaar. Ondanks de uitschakeling kan S.V. Capelle terugkijken op een aardig seizoen: het herstelde zich goed van de matige start, pakte een periodetitel en voldeed hiermee ook aan de doelstelling. Komend seizoen zal S.V. Capelle weer uitkomen in de 3e klasse, waarbij dan hopelijk weer mooie derby’s zullen volgen tegen NEO’25 en SSC’55.

di 24-5-2016: Heukelum –S.V. Capelle 3-1 (2-1)
14) 0-1 Jurgen van Selst
32) 1-1 Stijn Schuller
42) 2-1 Lars van Honk