verslag Leerdam Sport’55 – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag naar Leerdam voor de eerste competitiewedstrijd in 3D tegen Leerdam Sport’55, die vorig seizoen nog in de 2e klasse actief waren. In de openingsfase weinig grote kansen voor beide partijen. Na een kwartier de eerste Capelle kans. S.V. Capelle kreeg een vrije trap, die werd ingeschoten door Stefan Zopfi. Zijn inzet werd echter gered door de Leerdam doelman. Kort hierna nog een kopkans voor Capelle via Jurgen van Selst, maar deze ging over. Halverwege de eerste helft een goede kans voor Leerdam Sport, maar deze kopbal ging naast het Capelle doel. Kort voor rust waren de gastheren wel doeltreffend. S.V. Capelle verdedigde slordig en Youssef Boudou profiteerde hiervan: hij schoot Leerdam Sport naar de 1-0 voorsprong. S.V. Capelle kreeg hierna nog een kopkans via Robin Aerts, maar deze werd gepakt door de Leerdam doelman.

CIMG4318

CIMG4320

CIMG4329

CIMG4332

CIMG4337

CIMG4340

Kort na de rust een kans voor Capelle: Ate Zijlmans legde voor en Jurgen van Selst zag zijn schot net over gaan. Hierna kwam Leerdam Sport echter op 2-0: Eloys Tapirima schoot met een geplaatst schot Leerdam naar de 2-0. Even later twee kansen voor Capelle: eerste zag de ingevallen Alfonso Ndongala zijn inzet gepakt worden door de Leerdam keeper en uit de hierop volgende corner ging een schot van Jurgen van Selst naast. In de 66e minuut volgde de aansluitingstreffer voor Capelle: Ate Zijlmans werkte van dichtbij de 2-1 binnen. Tien minuten later een mooie voorzet van Arnold van Pelt op Jurgen Bakkers, die deze bal gelijk uit de lucht nam. Zijn schot ging net over het Leerdam doel. Vrijwel meteen hierna volgde de gelijkmaker voor Capelle: Stefan Zopfi gaf voor en Arnold van Pelt kon de 2-2 binnen koppen. Het werd nog mooier voor Capelle toen enkele minuten later een voorzet van Jurgen van Selst werd binnen gekopt door Jory Broeders en dus 2-3. In de slotfase verzuimde S.V. Capelle de wedstrijd definitief te beslissen en kreeg Leerdam ook nog twee goede mogelijkheden. De 2-3 bleef echter staan en dat was zeker gezien de tweede helft een verdiende overwinning voor S.V. Capelle. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle thuis tegen promovendus Haaften.

za 3-9-2016: Leerdam Sport’55 – S.V. Capelle 2-3 (1-0)
43) 1-0 Youssef Boudou
52) 2-0 Eloys Tapirima
66) 2-1 Ate Zijlmans