verslag NEO’25 – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging voor de laatste competitiewedstrijd van het seizoen op bezoek bij NEO’25. Voor het al gedegradeerde S.V. Capelle stonden er geen belangen meer op het spel, terwijl NEO’25 nog een kleine kans had om bij een zeer grote overwinning de degradatie nacompetitie te ontlopen. Het was dan wel afhankelijk van de uitslagen op andere velden. In de openingsfase een aardige kans voor NEO’25, die naast ging. Aan de ander kant van het veld was Glenn Vos dichtbij een doelpunt, maar de NEO’25 doelman voorkwam dit. In 31e minuut was het NEO’25 dat op voorsprong kwam. S.V. Capelle leed slordig balverlies, waarna Sam Verstappen alleen op het Capelle doel af kon en de 1-0 binnenwerkte. Enkele minuten voor rust was de Capelle defensie niet attent en nu was het Noah van Caem, die hiervan profiteerde: 2-0.

Na de rust werd het spel van Capelle er niet beter op. NEO’25 drong niet echt aan, maar kon eenvoudig profiteren van slordig balverlies aan Capelle zijde. In plaats van eenvoudig vooruit te voetballen werden ballen achteruit gespeeld op onmogelijke plaatsen en kwam de Capelle defensie hierdoor diverse malen in de problemen. Sam Verstappen bracht NEO’25 in de 58e minuut op 3-0 en kort hierna volgde via Nicky van Wanrooij de 4-0. Sander van den Broek deed bij een sporadische aanval van S.V. Capelle nog wat terug: 4-1. Via Jordy Rosenbrand werd de eindstand op 5-1 bepaald. Voor NEO’25 was deze overwinning niet voldoende om de nacompetitie te ontlopen, terwijl S.V. Capelle volgend seizoen van start mag in de 4e klasse met hopelijk meer positieve resultaten.

za 27-5-2023: NEO’25 – S.V. Capelle 5-1 (2-0)
31) 1-0 Sam Verstappen
39) 2-0 Noah van Caem
58) 3-0 Sam Verstappen