verslag Olympia’60 – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag voor de eerste competitiewedstrijd na de winterstop op bezoek in Dongen bij Olympia’60. In de openingsfase een feller Olympia’60 dat een licht veldoverwicht had. In de 11e minuut kreeg Olympia een goede kans. Capelle keeper Dennis van Turnhout redde met zijn voet. S.V. Capelle kreeg later schietkansen via Isak Dedic en Vedad Hadzic, maar deze waren niet doeltreffend. Het laatste deel van de eerste helft een beter S.V. Capelle. Ate Zijlmans, Serhan Eyupoglu en Raman Morad kregen mogelijkheden, maar wisten het net niet te vinden.

DSCN2344

DSCN2345

DSCN2350

DSCN2354

DSCN2368

DSCN2377

Na de rust bleef S.V. Capelle het betere van het spel houden. Enkele minuten na de hervatting volgde een grote kans voor Davey van Balkom, die vrij voor het Olympia’60 doel kwam, maar niet wist het scoren: zijn inzet ging tegen doelman Stokx aan. Kort hierna volgde toch de voorsprong voor Capelle: in de 51e minuut belandde een mooie combinatie tussen Ate Zijlmans en Izak Dedic bij Davey van Balkom, die eenvoudig de 0-1 kon binnen schieten. Tien minuten later werd het 0-2: een corner van Izak Dedic werd ingekopt door Davey van Balkom. De net ingevallen Quinten van Caem kreeg kort hierna twee grote kansen, maar was niet doeltreffend. Aan de andere kant van het veld was Olympia’60 dat even later wel. S.V. Capelle verdedigde slordig en via een schot van Nick van Wanrooij kwam Olympia terug in de wedstrijd: 1-2. Olympia’60 ging er weer in geloven en kreeg enkele kansen. In eerste instantie wist Dennis van Turnhout nog zijn doel schoon te houden. In de 79e minuut veranderde dit: S.V. Capelle verdedigde Pepijn Laurijsen niet goed en deze schoot hard de 2-2 in de rechterhoek. In de slotfase kregen beide partijen nog mogelijkheden, maar bleef het 2-2. S.V. Capelle mocht het zichzelf vandaag aanrekenen dat het de wedstrijd niet eerder besliste en onnodig een 0-2 voorsprong weg gaf. Komende zaterdag wacht de derby thuis tegen NEO’25.

za 27-1-2018: Olympia’60 – S.V. Capelle 2-2 (0-0)
51) 0-1 Davey van Balkom
62) 0-2 Davey van Balkom
66) 1-2 Nick van Wanrooij