verslag ONI – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag voor de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen in ‘s-Gravenmoer op bezoek bij promovendus ONI. Deze waren vorig seizoen overtuigend kampioen geworden en mogen ook dit jaar tot de titelkandidaten gerekend worden. In de openingsfase een schietkans voor ONI, maar deze inzet werd gepakt door Capelle keeper Remon van Rijswijk. Aan de andere kant van het veld even later een schot van Ate Zijlmans dat gepareerd werd door ONI doelman Joost Trommelen. Hierna een fase dat ONI nadrukkelijk aandrong en diverse kansen kreeg. In de 24e minuut een mooie combinatie van de gastheren, waaruit Jaap van der Waarden de 1-0 binnenschoot. ONI nam wat gas terug en S.V. Capelle kreeg via Ate Zijlmans en Roy van Delft twee kopkansen, die naast gingen. Enkele minuten voor rust volgde nog een grote kans voor ONI, maar van dichtbij redde de Capelle doelman goed.

Na de hervatting kwam ONI in de 56e minuut op 2-0 via een schot van wederom Jaap van der Waarden. S.V. Capelle kreeg weinig mogelijkheden, maar in de 67e minuut had het pech met een kopbal van Tygo de Jong op de paal. De aansluitingstreffer viel niet en dus kon ONI redelijk eenvoudig de wedstrijd uit voetballen. Zeker nadat in de 78e minuut Capelle met 10 man verder moest na een tweede gele kaart van Christian van Hilst. In de 83e minuut ging ONI spits Sander de Bont door de Capelle defensie heen en schoot hij de 3-0 eindstand op het scorebord. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle op het eigen Mandemakers Sportpark tegen MVV’58 uit Meteren.

za 21-9-2019: ONI – S.V. Capelle 3-0 (1-0)
24) 1-0 Jaap van der Waarden
56) 2-0 Jaap van der Waarden
83) 3-0 Sander de Bont