verslag RWB VR – S.V. Capelle VR (0-2)

De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen 2017/2018 uit naar RWB met een niet fitte selectie. Ook nog steeds geen vaste keepster, maar vandaag met Romy in doel, die keurig de nul wist te houden. We wilden gelijk druk zetten door Ilse in de spits te zetten, alles op de aanval te richten en zo snel mogelijk te scoren. Het ging niet zo makkelijk maar we hadden wel veel meer balbezit als de thuisclub. We kregen ook wel kansen en uit een corner werd er hands gemaakt, maar de scheids reageerde niet. Dus gingen we rusten bij de stand 0-0.

Na rust de druk nog meer opvoeren door Daisy in de voorste lijn te zetten en na een kwartier werd het harde werken beloond: Manon rondde een goede aanval af en dus 0-1. We bleven zoeken naar de tweede en we kregen ook de kansen, maar we moesten wachten tot de 75ste minuut. We hadden al net als voor de rust weer een penalty moeten krijgen, maar bij de volgende goede opgezette aanval was het toch raak: Ilse schoot de 0-2 binnen. Het harde werken werd beloond met deze verdiende goal. Toen was de wedstrijd gespeeld, waarbij we bleven zoeken naar de derde goal, maar het 0-2 bleef. Dit is een hele goede start en dat moeten we proberen vast te houden.

Proficiat dames: keurig gedaan

Johan Luijten