verslag S.V. Capelle – ASH

S.V. Capelle speelde zaterdag op het Mandemakers Sportpark tegen ASH uit Hellouw. De openingsfase was van beide kanten slecht, waarbij er weinig kansen werden gecreëerd. Na een half uur kwam S.V. Capelle in ondertal nadat Jurgen van Selst na een overtreding met rood van het veld moest. In de 42e minuut pas de eerste echte Capelle kans: een corner van Ate Zijlmans belandde bij Onno Damen, die uithaalde, maar zijn schot geblokt zag. Ook ASH stelde hier weinig tegenover: pas op slag van rust een afstandsschot van ASH, maar dit werd gepakt door Capelle keeper Kuijsten.

S.V. Capelle - ASH

Na de rust een beter S.V. Capelle, terwijl ASH, ondanks de numerieke meerderheid, nauwelijks druk zette. In de 50e minuut had Capelle pech toen een schot van Johan Rosenbrand op de lat van het ASH doel belandde. Halverwege de 2e helft was het wel raak voor Capelle. Een vrije trap van Stefan Zopfi werd half weggewerkt door de ASH doelman, waarna Jurgen Bakkers hiervan profiteerde en van dichtbij de 1-0 op het scorebord zette. In de 81e minuut een mooie actie van Tjeerd Verhoeven, die uithaalde, maar zijn schot gepakt zag worden door de ASH doelman. Hierna probeerde ASH in de slotfase nog de gelijkmaker af te dwingen. Het kreeg een kans in 16 meter, maar deze bal werd zwak ingeschoten en kon makkelijk gepakt worden door Capelle keeper Kuijsten. Ook een kopbal van ASH ging ruim naast. Aan de andere kant van het veld kreeg Capelle nog een goede kans via Ate Zijlmans, maar deze zag zijn inzet van de lijn gehaald worden. Het bleef dus 1-0 en dus kon S.V. Capelle weer 3 punten bijschrijven en verstevigde het zijn positie in de ruime middenmoot van 3D. Komende zaterdag is het inhaalweekend en is S.V. Capelle vrij. De week er op wacht de uitwedstrijd tegen Sparta’30 in Andel.

za 20-2-2016: S.V. Capelle – ASH 1-0 (0-0)
64) 1-0 Jurgen Bakkers

S.V. Capelle - ASH

foto’s: Jan Sprangers