verslag S.V. Capelle – BZC’14

S.V. Capelle voetbalde zaterdag op het Mandemakers Sportpark tegen de Brakel Zuilichem Combinatie. De openingsfase was duidelijk voor Capelle. Een schot van Tygo de Jong werd gepakt door de BZC’14 doelman, terwijl even later ook een kopbal van Christian van Hilst van de lijn van het BZC doel werd gehaald. Na een kwartier een goede kans voor de gasten, waarbij een BZC speler alleen voor het Capelle doel kwam, maar Capelle doelman Remon van Rijswijk redde goed. Halverwege de eerste helft kwam S.V. Capelle binnen korte tijd op 2-0. Eerst werd een corner van Ate Zijlmans ingekopt door Christian van Hilst. Kort hierna een schot van Tygo de Jong dat niet goed verwerkt door de BZC doelman, waarna Sijmen Branderhorst eenvoudig kon binnenschieten. In de 32e minuut deed BZC wat terug. Een foutieve terugspeelbal werd onderschept door BZC spits Sten Pijlman en deze werkte hierna de 2-1 binnen. Dit was ook de ruststand.

Na de hervatting kregen beide partijen enkele mogelijkheden, maar het was BZC dat in de 65e minuut op 2-2 kwam. S.V. Capelle verdedigde slordig in het eigen doelgebied en Erik van Dalen profiteerde hiervan namens BZC. S.V. Capelle kreeg hierna nog twee kansen via Sijmen Branderhorst. BZC kwam echter kort hierna op voorsprong via een kopbal van Jasper Gouda Quint: 2-3. In de slotfase ging Capelle op zoek naar de gelijkmaker. Dit werd er niet makkelijker op nadat Mark Klinkhamer kort voor tijd rood kreeg na een handsbal. Uiteindelijk viel de gelijkmaker toch nog in extremis. Bij een corner van Ate Zijlmans was ook Capelle keeper Remon van Rijswijk mee naar voren gegaan en deze kopte knap de 3-3 binnen wat ook meteen de eindstand was. Komende zaterdag is Capelle vrij en de week er op wacht de uitwedstrijd tegen GVV’63.

za 9-11-2019: S.V. Capelle – BZC’14 3-3 (2-1)
20) 1-0 Christian van Hilst
26) 2-0 Sijmen Branderhorst
32) 2-1 Sten Pijlman