verslag S.V. Capelle – DIA

S.V. Capelle speelde zaterdag op het Mandemakers Sportpark tegen DIA uit Teteringen. S.V. Capelle ging goed van start en kreeg in de 5e minuut een grote kans. Stefan Zopfi gaf een dieptepass op Jurgen Bakkers, die alleen vrij voor het DIA doel kwam, maar zijn inzet naast zag gaan. Enkele minuten later nog een gevaarlijk moment voor het DIA doel, waarbij in de eerste instantie DIA doelman Van Hassel redde en Ate Zijlmans uit de rebound net naast kopte. In de 17e minuut nog een goede Capelle kans: een voorzet van Stefan Zopfi werd ingekopt door Davey van Balkom, die zijn inzet gepakt zag worden door de DIA doelman. Hierna een fase met enkele DIA kansen. Zo ging een kopbal naast het Capelle doel en moest Capelle keeper Erik Kuijsten een schot onschadelijk maken. In de 40e minuut wist DIA op voorsprong te komen. Een vrije trap van DIA werd ingekopt en tegen de lat getikt door Erik Kuijsten. Uit de rebound werd toch nog de 0-1 binnengewerkt door Ivo Lokerse.

S.V. Capelle - DIA

DSC_0034

DSC_0035

DSC_0040

DSC_0042

Na de rust gebeurde er in eerste instantie weinig voor beide doelen. DIA was in de 63e minuut gevaarlijk met een schot, maar dit werd op mooie wijze gepakt door Erik Kuijsten. Enkele minuten later dacht Davey van Balkom de 1-1 te hebben gemaakt, maar zijn doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel. In de 70e minuut kreeg DIA speler Van Hoof zijn 2e gele kaart en dus konden de bezoekers met 10 man verder. Capelle was echter niet in staat om van het overtal te profiteren. In de slotfase kreeg het nog een kans, maar Davey van Balkom zag zijn schot naast gaan. Dus leed Capelle een 0-1 nederlaag en komen de onderste plaatsten van 3D weer dichterbij. Zaterdag staat in dat kader een belangrijke wedstrijd op het programma: in de Vrijhoeve speelt S.V. Capelle dan tegen SSC’55 dat een gelijk aantal punten (23) heeft als Capelle. Beide ploegen kunnen een overwinning goed gebruiken en dus belooft het een spannende derby te worden.

za 12-3-2016: S.V. Capelle – DIA 0-1 (0-1)
40) 0-1 Ivo Lokerse

DSC_0054

DSC_0081