verslag S.V. Capelle – GDC

S.V. Capelle voetbalde zaterdag op het eigen Mandemakers Sportpark thuis tegen GDC. De openingsfase was duidelijk voor GDC dat diverse kansen kreeg. In de 10e minuut kregen de bezoekers een strafschop na een overtreding van Capelle binnen de eigen 16 meter. De inzet van Jamie Youell werd echter gestopt door Capelle keeper Jasper Verduijn. Hierna moest de Capelle defensie nog enkele malen redding brengen, maar de voorsprong van GDC bleef niet uit: halverwege de eerste helft een mooie steekpass van GDC op oud-Capelle speler Alfonso Ndongala, die hieruit de 0-1 binnenwerkte. Enkele minuten voor rust kreeg GDC een wat gemakkelijk gegeven strafschop en volgde de 0-2 via Justin Youell.

Na de rust herpakte S.V. Capelle zich en kreeg het nog enkele mogelijkheden. Dit gold ook voor GDC dat de wedstrijd verzuimde te beslissen. In de slotfase was Capelle nog dichtbij de 1-2, maar een doelpunt van Tygo de Jong werd afgekeurd wegens vermeend buitenspel. De 0-2 bleef dus staan als eindstand. Komende zaterdag gaat S.V. Capelle in Den Bosch op bezoek bij BLC.

za 26-11-2022: S.V. Capelle – GDC 0-2 (0-2)
22) 0-1 Alfonso Ndongala
41) 0-2 Justin Youell

foto’s: Alwin Vos