verslag S.V. Capelle – Haaften

S.V. Capelle voetbalde zaterdag op het eigen Mandemakers Sportpark tegen Haaften. Al in de eerste minuut de voorsprong voor Capelle: Sijmen Branderhorst legde de bal af op Ate Zijlmans, die vanaf 25 meter de bal mooi binnenschoot en dus 1-0. Na 10 minuten kwam Haaften echter al weer gelijk via Danny Verwolf: 1-1. S.V. Capelle kreeg hierna nog kansen via Ate Zijlmans, Alfonso Ndongala en Sijmen Branderhorst, maar deze waren niet doeltreffend. Gaandeweg nam Haaften het initiatief over en kort voor rust volgde dan ook de voorsprong voor de gasten: S.V. Capelle verdedigde slordig, waarna Matthijs Donker doorbrak en de 1-2 aantekende.

Na de hervatting kregen beide partijen mogelijkheden, maar was het Haaften dat de voorsprong uitbreidde: in de 60e minuut waaide een corner van Michael Smit in het Capelle doel en dus 1-3. Enkele minuten later leek het weer spannend te worden: Roy van Delft gaf voor en bij de tweede paal schoof Christian van Hilst de 2-3 binnen. Kort hierna vergrootte Haaften echter weer de voorsprong. S.V. Capelle verloor een duel, waarna Thijmen Gerringa doorbrak en de 2-4 binnenwerkte. In de blessuretijd zorgde Danny Verwolf met een mooie vrije trap voor de 2-5 eindstand.

S.V. Capelle verzuimde door deze nederlaag verder afstand te nemen van de onderste plaatsen en zal in maart weer de nodige punten moeten pakken. Komende zaterdag is S.V. Capelle i.v.m. carnaval vrij, daarna volgt op zaterdag 29-2 een oefenwedstrijd thuis tegen SSC’55 (14.30 uur), waarna de competitie op zaterdag 7 maart weer begint met een thuiswedstrijd tegen NOAD’32.

za 15-2-2020: S.V. Capelle – Haaften 2-5 (1-2)
01) 1-0 Ate Zijlmans
10) 1-1 Danny Verwolf
45) 1-2 Matthijs Donker