verslag S.V. Capelle – Haaften

S.V. Capelle voetbalde zaterdag op het eigen Mandemakers Sportpark tegen de vv Haaften. In de openingsfase nam S.V. Capelle het meeste initiatief en kreeg het enkele mogelijkheden. Het was echter Haaften dat halverwege de eerste helft op voorsprong kwam: een voorzet van Haaften werd verkeerd geraakt door de Capelle defensie en bij de tweede paal kon Mats van Velzen de 0-1 binnenwerken. Even later werd het nog mooier voor Haaften: S.V. Capelle verdedigde niet attent en Sam Onink kon hier namens Haaften van profiteren en dus 0-2.

Kort na rust volgde de aansluitingstreffer voor S.V. Capelle. Een corner van Ate Zijlmans werd ingekopt door Sijmen Branderhorst. Deze inzet werd nog gered, maar uit de rebound zorgde Julian van Pelt voor de 1-2. Enkele minuten later een grote kans voor Capelle op de gelijkmaker: Quinten van Caem kwam vrij voor het Haaften doel, maar zag zijn inzet voorlangs gaan. Kort hierna was het echter Haaften dat de voorsprong uitbreidde: een mooie aanval werd afgerond door Johnnie Noorthoek en dus 1-3. Tygo de Jong kreeg namens S.V. Capelle nog een goede mogelijkheid, maar zag zijn kopbal gepakt worden door de Haaften doelman. In de slotfase besliste Haaften de wedstrijd definitief en werd de eindstand via Mats van Velzen en Danny Verwolf bepaalt op 1-5. Een enigszins geflatteerde nederlaag voor S.V. Capelle dat dit zichzelf kon aanrekenen door de tegendoelpunten te makkelijk weg te geven en de kansen niet te benutten. Zaterdag gaat S.V. Capelle op bezoek bij Vuren.

za 30-4-2022: S.V. Capelle – Haaften 1-5 (0-2)
20) 0-1 Mats van Velzen
36) 0-2 Sam Onink
51) 1-2 Julian van Pelt