verslag S.V. Capelle – Haaften

S.V. Capelle voetbalde zaterdag op het Mandemakers Sportpark thuis tegen Haaften. In de openingsfase een mogelijkheid voor S.V. Capelle via Quinten van Caem, maar deze raakte de bal verkeerd, waardoor de inzet naast ging. In het vervolg gebeurde er weinig voor beide doelen. S.V. Capelle had in de 33e minuut nog wel een grote kans. Quinten van Caem legde voor op Tygo de Jong, die zijn kopbal van dichtbij rechts naast het Haaften doel zag gaan. Kort voor rust nog een kans voor S.V. Capelle via Daryll-Lee Maasland, maar dit schot ging naast.

Na de hervatting kwam S.V. Capelle niet scherp uit de kleedkamer. Een corner van Haaften werd niet goed verdedigd, waardoor Omar Fatchati de 0-1 kon binnenwerken. Kort hierna nog een grote kans voor de bezoekers, maar gelukkig voor Capelle ging het schot over. S.V. Capelle zelf wist mede door veel onnodig balverlies weinig te creëren. In de 66e minuut vergrootte Haaften de voorsprong: Thijmen Gerringa zorgde voor de 0-2. In het vervolg van de wedstrijd kwam deze voorsprong niet meer in gevaar en dus bleef de 0-2 staan. A.s. zaterdag gaat S.V. Capelle op bezoek bij Dongen.

za 29-10-2022: S.V. Capelle – Haaften 0-2 (0-0)
46) 0-1 Omar Fatchati
66) 0-2 Thijmen Gerringa

foto’s: Marcel Wagemakers