verslag S.V. Capelle – Herovina

Zaterdag voetbalde S.V. Capelle thuis op het Mandemakers Sportpark tegen Herovina. De eerste helft was van beide kanten qua voetbal matig met weinig kansen. Namens S.V. Capelle kreeg Vedad Hadzic een aardige kans na een kwartier, maar deze zag zijn inzet over gaan. Voor de rest hoefde de Herovina doelman nauwelijks in actie te komen. Aan de andere kant van het veld hanteerde Herovina met name de lange bal, maar afgezien van een gevaarlijke corner kort voor rust kwam de Capelle defensie nauwelijks in de problemen.

1

2

3

4

5

6

Na de rust in de 52e minuut een corner voor Capelle, die op de 16 meter voor de voeten van Stefan Zopfi belandde. Deze leverde een mooi schot af, maar Herovina doelman Wilco de Leeuw redde goed. Enkele minuten later de voorsprong voor de bezoekers. Een lange bal van Herovina werd niet goed verdedigd en vanaf 25 meter schoot Timo de Bruin via een laag schot in de linkerhoek de 0-1 binnen. Kort hierna nog een gevaarlijk moment voor het Capelle doel. Een schot van Herovina werd van richting veranderd en belandde op de lat van het Capelle doel. De terugvallende bal viel gelukkig voor Capelle in de handen van doelman Dennis van Turnhout. Hierna werd het spel van Capelle beter en ging het op zoek naar de gelijkmaker. De ingevallen Isak Dedic had in de 61e minuut pech met een hard schot dat op de paal belandde, maar uit de rebound kon Quinten van Caem toch nog de gelijkmaker binnen schieten: 1-1. Enkele minuten later kon hij alleen af op het Herovina doel, maar doelman De Leeuw voorkwam de voorsprong voor Capelle. Aan de andere kant van het veld wist Herovina nog twee maal gevaarlijk te worden via de lange bal. Jurgen van Selst kreeg namens Capelle nog een goede kans, maar zag zijn inzet belandden in de armen van de Herovina doelman. De slotfase was duidelijk voor Capelle. Een handsbal van Herovina leidde helaas voor Capelle niet tot een penalty en Serhan Eyupoglu zag zijn inzet tegen de lat van het Herovina doel gaan. Het bleef echter 1-1 en aangezien concurrent NOAD’32 wel won zakte Capelle naar de tweede plaats in 3D.

Komend Paasweekend mag S.V. Capelle twee maal aantreden: op zaterdag staat de derby uit bij SSC’55 op het programma en op maandag volgt dan de thuiswedstrijd tegen koploper NOAD’32.

za 24-3-2018: S.V. Capelle – Herovina 1-1 (0-0)
53) 0-1 Timo de Bruin
61) 1-1 Quinten van Caem

7