verslag S.V. Capelle – Heukelum

Op het Mandemakers Sportpark speelde S.V. Capelle zaterdag de eerste nacompetitiewedstrijd voor promotie naar de 2e klasse tegen Heukelum. Kort na de aftrap de eerste kans voor Heukelum via een corner, waarbij het schot naast het Capelle doel ging. Enkele minuten later nog een schietkans voor de bezoekers, maar ook deze inzet ging naast. Capelle keeper Erik Kuijsten had in de 10e minuut een goede redding toen Heukelum gevaarlijk werd na een onderschepping. Halverwege de eerste helft nog een kopkans voor Heukelum, waarbij deze over het Capelle doel ging. S.V. Capelle kreeg hierna pas de eerste serieuze mogelijkheid: Davey van Balkom kreeg een schietkans en schoot over het Heukelum doel. Hierna nog enkele goede Heukelum kansen, maar het duurde tot de 37e minuut voordat de 0-1 viel. Bij een vrije trap van Heukelum werd niet goed verdedigd door Capelle, waardoor Tim Schwebke eenvoudig kon binnen koppen. Deze stand bleef ook staan tot de rust. Gezien de kansen had Heukelum op een grotere voorsprong kunnen staan.

DSC_0693

DSC_0702

DSC_0725

DSC_0728

DSC_0731

DSC_0749

DSC_0765

In de 2e helft een beter S.V. Capelle. Eerst ging een schot van Davey van Balkom nog naast, maar in de 48e minuut viel de gelijkmaker: uit een voorzet van Onno Damen kon Ate Zijlmans de 1-1 binnen koppen. Kort hierna dacht iedereen bij S.V. Capelle aan een strafschop toen er binnen de 16 meter een overtreding was op Davey van Balkom. De strafschop werd echter niet gegeven, waarna Ate Zijlmans nog in het vervolg naast schoot. Halverwege de tweede helft nog een goede schietkans voor Capelle, maar deze inzet werd geblokt. Hierna was Heukelum twee keer gevaarlijk voor het Capelle doel: eerst ging een schot naast en even later een kopbal. In de 75e minuut een schietkans voor Jory Broeders, maar deze ging naast. Meteen hierna een aanval van Heukelum, waarbij Carlo van Santen de bal in het Capelle doel schoot. Hierbij leek sprake te zijn van buitenspel, maar de treffer bleef ondanks protest van Capelle staan en dus 1-2. S.V. Capelle herstelde zich echter goed van deze tegenslag en ging op zoek naar de gelijkmaker. Arnold van Pelt kopte vanuit een corner net over, maar in de 86e minuut wist Tjeerd Verhoeven wel het net te vinden. Via Davey van Balkom werd hij in stelling gebracht en met een prachtig schot scoorde hij de 2-2. Dit was ook de eindstand, waardoor alles nog mogelijk is bij de uitwedstrijd tegen Heukelum op dinsdagavond 24 mei.

za 21-5-2016: S.V. Capelle – Heukelum 2-2 (0-1)
37) 0-1 Tim Schwebke
48) 1-1 Ate Zijlmans
76) 1-2 Carlo van Santen