verslag S.V. Capelle – NOAD’32

S.V. Capelle voetbalde zaterdag thuis op het eigen Mandemakers Sportpark de laatste competitiewedstrijd in 3D tegen NOAD’32 uit Wijk. Voor Capelle een belangrijke wedstrijd, omdat het alleen bij winst zeker was van deelname aan de promotie nacompetitie. Al kort na de aftrap van NOAD’32 een goede kans voor Capelle. Jurgen van Selst onderschepte de bal en kwam alleen voor de keeper, waarbij hij kon afleggen op de geheel vrij staande Davey van Balkom. Helaas voor Capelle werd de aanval afgevlagd vanwege buitenspel. In de 12e minuut een goede S.V Capelle aanval, waarbij de bal via Onno Damen en Davey van Balkom bij Jurgen van Selst belandde, die naast het NOAD doel schoot. Hierna nog enkele schietkansen voor S.V. Capelle via Jurgen Bakkers, Davey van Balkom en Stefan Zopfi, maar ook deze wisten het net niet te vinden. Onno Damen had even later een goede actie, maar zijn schot werd gepakt door NOAD doelman De Wit. Aan de andere kant van het veld was NOAD’32 gevaarlijk met een kopbal en een vrije trap, waarbij de laatste op de paal van het Capelle doel belandde. Enkele minuten voor rust kwam NOAD’32 met 10 man te staan nadat Ruben de Waal na een overtreding met rood van het veld moest. S.V. Capelle drong in de slotfase van de eerste helft nog aan en kreeg enkele goede kansen, waarvan Jory Broeders de beste kreeg: deze kon alleen op het NOAD’32 doel af, maar wachtte net iets te lang, waardoor de NOAD defensie nog kon ingrijpen. Bij rust bleef het 0-0, maar gezien de kansen had Capelle al op voorsprong moeten staan.

svCapelle-NOAD'32 (2)

svCapelle-NOAD'32 (3)

svCapelle-NOAD'32 (4)

svCapelle-NOAD'32 (5)

svCapelle-NOAD'32 (6)

svCapelle-NOAD'32 (7)

Net na de hervatting had S.V. Capelle pech toen een kopbal van Onno Damen op de lat belandde. In de 55e minuut was het wel raak voor Capelle: een vrije trap van Stefan Zopfi werd ingekopt door Ate Zijlmans en dus 1-0. Jory Broeders had kort hierna nog een mooi schot, maar raakte de lat. Even later een goede kans voor NOAD’32, maar gelukkig voor Capelle ging deze naast. S.V. Capelle verzuimde de wedstrijd te beslissen, waardoor het tot de laatste minuut spannend bleef. Toen bracht Onno Damen S.V. Capelle op 2-0 en was de wedstrijd beslist. S.V. Capelle sluit de competitie in 3D af met een achtste plaats en mag deelnemen aan de promotie nacompetitie. Komende zaterdag 21-5 speelt het thuis de eerste wedstrijd tegen de periodekampioen van 3C Heukelum (14.30 uur), waarna op dinsdagavond 24-5 de uitwedstrijd volgt in Heukelum.

za 14-5-2016: S.V. Capelle – NOAD’32 2-0 (0-0)
55) 1-0 Ate Zijlmans
90) 2-0 Onno Damen

svCapelle-NOAD'32 (8)